در حال بارگذاری ...
  • بانک‌ها کمتر از ۲ درصد به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات مسکن عمل کردند

    امیدواریم در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن شوند چرا که مردم ثبت نام و آورده اولیه خودشان را نیز واریز کرده اند ، اگر مشکلات تسهیلات بانکی حل شود شاهد نتیجه گرفتن قانون جهش تولید مسکن خواهیم بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت : بانک‌ها مکلف هستند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال اول به حوزه مسکن تسهیلات پرداخت کنند که به غیر از بانک مسکن سایر بانک‌ها کمتر از ۲ درصد به وظیفه خود در پرداخت تسهیلات عمل کردند .

    محمدرضا رضایی‌کوچی پس از نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی که روز گذشته ۲۶ شهریورماه در مجلس برگزار شد ، گفت : با توجه به اینکه ۱۴ ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن گذشته باید برای مردم توضیح دهیم که تاکنون چه کاری انجام شده است .

    رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه در حوزه تأمین زمین به خوبی عمل کرده و برای ۲ میلیون واحد مسکونی زمین آماده است اظهار کرد : اما در زمینه ساخت واحدهای مسکونی که به تسهیلات بانکی مرتبط بوده رضایت نداریم . بانک‌ها مکلف هستند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال اول به حوزه مسکن تسهیلات پرداخت کنند که متاسفانه جز بانک مسکن سایر بانک‌ها کمتر از ۲ درصد به وظیفه خود در پرداخت تسهیلات عمل کردند ، این به معنی نبود اراده جدی در بانک در حوزه تسهیلات مسکن است .

    رضایی‌کوچی عنوان کرد : امیدواریم در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن شوند چرا که مردم ثبت نام و آورده اولیه خودشان را نیز واریز کرده اند ، اگر مشکلات تسهیلات بانکی حل شود شاهد نتیجه گرفتن قانون جهش تولید مسکن خواهیم بود .

     




    مطالب مرتبط

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

    |

    نظرات کاربران