در حال بارگذاری ...
  • سرعت بخشی به بازآفرینی محلات ناکارآمد شهری

    تخصیص تسهیلات واحدهای مسکونی در این محلات یکی از مشوق ها است و برای احداث واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی در اراضی دارای سند مالکیت یه مالکین تعلق می گیرد . میزان این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۵۰ میلیون آن با بهره صفر درصد که باید پس از پایان دوره مشارکت ۱۸ ماهه تسویه شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : یکی از مهم ترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی سرعت بخشیدن به بازآفرینی محلات ناکارآمد شهری از جمله بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی است .

    مهدی ملک اظهار کرد : دولت سیزدهم مشوق هایی برای تحقق هدف نوسازی و بهسازی بافت ناکارآمد شهری در دستور کار قرار داده است . بخش اول این مشوق ها شامل اجرای پروژه های زیربنایی و روبنایی جهت ارتقا کیفیت زندگی در محلات ناکارآمد شهری  بوده که با همکاری شهرداری ها و دستگاه های اجرایی عضو ستاد استانی بازآفرینی شهری و در قالب اقدامات مشترک تحقق می یابد .

    وی افزود : تخصیص تسهیلات واحدهای مسکونی در این محلات یکی دیگر از این مشوق ها است و برای احداث واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی در اراضی دارای سند مالکیت یه مالکین تعلق می گیرد . میزان این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۵۰ میلیون آن با بهره صفر درصد که باید پس از پایان دوره مشارکت ۱۸ ماهه تسویه شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : الباقی این تسهیلات با توجه به قرارداد سازنده با بانک و با بهره ۱۸ درصد ، قسط بندی خواهد شد . متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه نهضت ملی مسکن ، به حوزه بافت های فرسوده وارد شده و چنانچه پروانه ساخت و سند ملکی داشته باشند ، پس از وارد کردن کد برجام در سامانه می توانند جهت معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ، مدارک لازم را بارگذاری و ارسال نمایند .

    ملک یادآور شد : تمامی منازل مسکونی موجود در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی مشمول استفاده از این تسهیلات می شوند . مشوق دیگری که دولت برای افراد ساکن در بافت در نظر گرفته ، تهاتر زمین های واقع در بافت فرسوده با اراضی دولتی است . چنانچه شخصی یک واحد مسکونی در بافت فرسوده داشته باشد ، در صورت تمایل می تواند ملک خود را در اختیار مجری طرح نوسازی قرار داده و در ازای آن یک قطعه زمین در یکی از شهرهای جدید یا اراضی تحت اختیار دولت دریافت کند .

    ملک همچنین اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح شهرداری ها نیز موظفند نسبت به ارائه پروانه ساخت رایگان به سازندگان اقدام نمایند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در سال جاری ۹۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح بازآفرینی شهری تعلق خواهد یافت ، گفت : ۲۸ میلیارد تومان از این اعتبار به قیر رایگان جهت معرفی در محلات هدف بازآفرینی اختصاص پیدا کرد . در سال گذشته نیز در سطح استان گلستان به شش هزار و ۶۱۰ واحد تسهیلات نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده واگذار شد . از این تعداد ۳۹۸ واحد در شهرستان گرگان و ۲۱۲ واحد در شهرستان گنبد کاووس قرار داشتند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل کارگروه تعیین سقف اجاره بها در گلستان بر اساس مصوبه شورایعالی مسکن کشور خبر ...

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    نظرات کاربران