در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین برای ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی ویلایی در سیستان و بلوچستان

    با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از هشت هزار مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مرحله فونداسیون قرار دارد پیش بینی می شود تا پایان سالجاری افزون بر ۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان تکمیل و به متقاضیان واگذار شود . تمام تلاش این اداره کل بر این است واحدهای مسکونی با حداقل قیمت ممکن به متقاضیان گرامی استان واگذار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ویلایی در شهرهایی نظیر خاش ، مهرستان و میرجاوه در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

    عطاء اله اکبری در بازدید از پروژه های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن زاهدان ، اظهار داشت : به منظور برخورداری همه شهروندان سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری های صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد . توسعه افقی شهرها به عنوان یکی از ابتکارات دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند یکی از بهترین طرح‌ها در خانه‌دار شدن مردم باشد .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان با اقدامات مطلوب انجام شده در حال حاضر پیشگام تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در کشور است ، در مجموع زمین برای ساخت ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان در برنامه چهار ساله تامین شده است که این تعداد فراتر از برنامه پیش بینی یعنی ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد است .

    اکبری گفت : تاکنون ۱۲۸ هزار نفر در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل اقدام به نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند . همچنین از مجموع تایید نهایی شدگان این طرح در شهرهای زیر پوشش این اداره کل تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۹ نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند که به دلیل تامین اولیه زمین ۱۲ هزار نفر از این افراد به تعاونی ها معرفی شدند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح های نهضت ملی مسکن گفت : با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از هشت هزار مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مرحله فونداسیون قرار دارد پیش بینی می شود تا پایان سالجاری افزون بر ۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان تکمیل و به متقاضیان واگذار شود . تمام تلاش این اداره کل بر این است واحدهای مسکونی با حداقل قیمت ممکن به متقاضیان گرامی استان واگذار شود .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

    |

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . برای همه اراضی طرح تفکیکی تهیه شده و طرح‌های آماده‌سازی هم در اغلب شهرها به نتیجه رسیده است .

    |

    تاکنون هزار و ۳۰۰ قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران توسط این اداره کل تامین شده است . همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان برای ساخت واحد ویلایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه ها وصل شده ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    نظرات کاربران