در حال بارگذاری ...
  • اخذ مالیات از خانه‌های خالی ، اقساط مسکن مهر و فروش دارایی‌ وزارت راه و شهرسازی ، سه راهکار تامین منابع مالی ساخت مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، اخذ مالیات از املاک و خانه‌های خالی ، اقساط مسکن مهر و دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی را از جمله راهکارها برای تامین مالی ساخت مسکن عنوان کرد .

    مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تامین مالی ساخت مسکن ، گفت : تامین منابع صندوق ملی مسکن از چند راه انجام می‌شود ؛ بخشی از آن از محل فروش دارایی‌ها است که وزارت راه و شهرسازی باید دارایی‌های خود را فروخته و به این منابع اضافه کند .

    وی اضافه کرد : بخش دیگری از منابع نیز از طریق اخذ مالیات از املاک و خانه‌های خالی و ... تامین می‌شود ، همچنین اقساط قبلی مسکن مهر هم باید واریز شود تا موضوع مسکن پشتیبانی شود .

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : امتیازاتی که وزارت راه و شهرسازی دارد نیز یکی دیگر از راهکارها در این حوزه است به طور مثال این وزارتخانه می‌تواند با زمین‌های خود در این امر مشارکت کند به این معناکه از محل زمین‌های مرغوب ، در مکان‌هایی که زمین ارزانتر است ، برای افرادی که بضاعت کمتری دارند ، مسکن ساخته شود که این راه‌حل‌ها به مرور در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    ساخت پروژه ۱۵۰ واحدی انبوه ساز توسط انجمن خیرین مسکن ساز مهدیشهر از دیگر اقدامات در راستای تامین مسکن در این شهرستان است .

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    نظرات کاربران