در حال بارگذاری ...

امضا قرارداد تسهیلات نوسازی یکهزار و ۸۱۳ واحد در بافت‌های فرسوده چهار استان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : قرارداد تسهیلات نوسازی یکهزار و ۸۱۳ واحد در بافت فرسوده استان‌های آذربایجان شرقی ، آذربایجان‌غربی ، اردبیل و زنجان منعقد شد .

محمد آئینی روند ارایه نوسازی بافت‌های فرسوده چهار استان آذربایجان‌شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان را توضیح داد و بر پرداخت سریع‌تر واحدهای در انتظار دریافت تسهیلات تاکید کرد .

نوسازی ۵۳۴۰ واحد ناپایدار در بافت فرسوده آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : در بافت فرسوده آذربایجان شرقی در مجموع ۵ هزار و ۳۴۰ واحد در حال نوسازی است که ۲ هزار و ۷۷۹ واحد از این میزان نوسازی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم به بانک معرفی شده که بانک تاکنون با یکهزار و ۸۹ واحد انعقاد قرارداد کرده است .

نوسازی ۲۸۳۴ واحد ناپایدار در اردبیل

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در استان اردبیل نیز در مجموع ۲ هزار و ۸۳۴ واحد در دست نوسازی قرار دارد که ۹۰۱ واحد از محل اعتبارات ۱۴۰۰ معرفی شده که از این تعداد بانک با ۲۴۶ واحد انعقاد قرارداد کرده است .

نوسازی ۱۶۴۵ واحد ناپایدار در زنجان

آئینی روند پرداخت تسهیلات نوسازی در استان زنجان را نیز اعلام کرد و گفت : در استان زنجان نیز در مجموع یکهزار و ۶۴۵ واحد در حال نوسازی است که ۷۷۷ واحد به بانک معرفی شده و بانک با ۲۷۷ واحد انعقاد قرارداد کرده است .

نوسازی ۱۱۵۴ واحد ناپایدار در آذربایجان‌غربی

وی افزود : در آذربایجان غربی نیز در مجموع یکهزار و ۱۵۴ واحد در حال نوسازی است که ۷۶۰ واحد از محل اعتبارات ۱۴۰۰ به بانک معرفی شده و بانک با ۲۰۱ واحد انعقاد قرارداد کرده است .




مطالب مرتبط

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

|

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

|

آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

|

نظرات کاربران