در حال بارگذاری ...

تشکیل کارگروه فولاد و سیمان برای تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن

در خصوص تامین مصالح ساختمانی سیمان ، ترویج استفاده از سیمان آمیخته مدنظر است که بتواند جایگزین قسمتی از سیمان پرتلند شود تا هم موضوعات محیط‌زیستی و هم افزایش ظرفیت تولید و هم کاهش قیمت با کمک کارخانه‌های تولید و انجمن سیمان مدیریت شود . کارگروه ملی سیمان در هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت در مرکز تحقیقات تشکیل می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از تشکیل کارگروه فولاد و سیمان در همراهی دو وزارتخانه راه و شهرسازی و صمت برای تکمیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

محمدمهدی حیدری در خصوص اهم برنامه‌های مرکز تحقیقات تا پایان سال با تاکید بر اینکه همراهی در اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن در اولویت مرکز است ، اعلام کرد : در اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن ، مرکز تحقیقات شناسایی ، معرفی و عرضه فناوری‌های نوین را در دستور کار قرار داده است . در عین حال توجه به کیفیت تاسیسات ساختمانی اعم از لوله ، اتصالات و ... در دستور کار است که در این خصوص ترویج عرضه محصولات دارای گواهینامه فنی در حال عملیاتی شدن است . چندی است که مرکز تحقیقات با برخی از کارخانجات وارد مذاکره شده است . مرکز تحقیقات در صدد است تا در خصوص تامین مصالح ساختمانی دارای گواهینامه فنی و زنجیره تامین این مصالح صنعت در کنار مرکز تحقیقات و وزارت راه و شهرسازی باشد .

الحاق اراضی به محدوده شهرها با رعایت مسائل مرتبط با مخاطرات فرونشست و گسل‌ها

حیدری همچنین در خصوص دیگر اقدامات مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت : مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص رد و یا تایید الحاق اراضی به محدوده شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسائل مختلف از جمله مساله فرونشست زمین ، گسل‌های فعال و سایر مخاطرات را مورد توجه و کار کارشناسی قرار می‌دهد و نظرات کارشناسی مرکز به شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌شود تا شورا در این خصوص اعلام‌نظر نهایی داشته باشد .

سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی دو مصالح ساختمانی پرکاربرد نهضت ملی مسکن را سیمان و فولاد عنوان کرد و توضیح داد : در خصوص تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن جلساتی با مدیرعامل ذوب آهن در همراهی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و نماینده وزارت صمت انجام شد و در کنار آن از کارخانه ذوب آهن اصفهان بازدید بعمل آمد . در زنجیره تامین مصالح و تنوع در ارایه محصولات فولادی ساختمانی مقرر شد تا کارگروهی فنی شکل بگیرد و سازو کارها تعیین و مدیریت شود .

تشکیل کارگروه ملی سیمان در مرکز تحقیقات راه‌ ، مسکن و شهرسازی

وی ادامه داد : در خصوص تامین مصالح ساختمانی سیمان ، ترویج استفاده از سیمان آمیخته مدنظر است که بتواند جایگزین قسمتی از سیمان پرتلند شود تا هم موضوعات محیط‌زیستی و هم افزایش ظرفیت تولید و هم کاهش قیمت با کمک کارخانه‌های تولید و انجمن سیمان مدیریت شود . کارگروه ملی سیمان در هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت در مرکز تحقیقات تشکیل می‌شود .

حیدری تاکید کرد : حداکثر تا یکماه آتی در همکاری وزارت راه و وزارت صمت کارگروه سیمان  برای تامین به موقع مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تشکیل خواهد شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

نظرات کاربران