در حال بارگذاری ...
  • رشد پروژه های خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان

    در سطح استان گلستان برای یک سال به ساخت ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد نیاز داریم و این عدد برای چهار سال به ۶۱ هزار و ۹۰۲ واحد در بخش مسکن ملکی شهری و مجموعاً با احتساب مسکن استیجاری و مسکن روستایی به ۹۳هزار و ۹۳۳ واحد می رسد . بر این اساس زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان به صورت سالانه ۴۶۴ هکتار و برای چهار سال یک هزار و ۸۵۸ هکتار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رشد پروژه های خودمالکی نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد و گفت : بر اساس آخرین آمار بیش از یک هزار پروژه خودمالکی در گلستان وجود دارد .

    مهدی ملک اظهار کرد : طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم بوده و بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است . این پروژه همزمان با سراسر کشور، در گلستان نیز اجرایی شده و تا امروز ۹۲ هزار و ۱۵۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند .

    وی افزود : در سطح استان گلستان برای یک سال به ساخت ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد نیاز داریم و این عدد برای چهار سال به ۶۱ هزار و ۹۰۲ واحد در بخش مسکن ملکی شهری و مجموعاً با احتساب مسکن استیجاری و مسکن روستایی به ۹۳هزار و ۹۳۳ واحد می رسد . بر این اساس زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان به صورت سالانه ۴۶۴ هکتار و برای چهار سال یک هزار و ۸۵۸ هکتار است .

    ملک با بیان اینکه اقدامات زیادی اعم از انعقاد تفاهم نامه با سازمان های مختلف برای تامین زمین صورت گرفته ، گفت : با توجه به یادداشت تفاهمی که بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد ، اسناد مالکیت اراضی مازاد دستگاه های اجرایی پس از شناسایی ، به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر می‌شود .

    وی از ثبت نام ۶۹ هزار و ۸۵۹ نفر تا پایان مهر ماه در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت (به غیر از شهرهای کردکوی و آق قلا) خبر داد و اظهار کرد : بیشترین ثبت نامی ها با بیش از ۳۰ هزار نفر در شهر گرگان و کمترین آن ها با چهار هزار و ۳۳۶ نفر در شهر بندرترکمن قرار دارند . مطابق با مصوبه شورای مسکن ، پس از ثبت نام متقاضی در سامانه ، استعلام‌های سه گانه شامل استعلام فرم ج ، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک انجام می پذیرد و در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها درخواست متقاضی رد و از روند خارج می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد : تاکنون از مجموع افراد ثبت نامی در این طرح در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت (بغیر از شهرهای کردکوی و آق قلا) که اداره کل راه و شهرسازی متولی پالایش متقاضیان می باشد ، برای ۴ هزار و ۷۲۲ نفر حساب افتتاح شده و ۳ هزار و چهارصد و سی و دو متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند . از مجموع کل ثبت نام ها در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ، ۵۳ هزار و ۳۸۴ نفر  حائز شرایط سه استعلام سبز هستند .

    وی همچنین از رشد تعداد پروژه های خودمالکی در استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان مهرماه سال جاری ، یک هزار و ۳۷۱ پروژه خودمالکی در گلستان وجود دارد . این پروژه ها شامل ۱۳ هزار و ۶۷۱ واحد می شود که بیشترین آن ها با ۱۰ هزار و ۸۱۴ واحد در شهر گرگان است .

    ملک با بیان از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۷ واحد قرارداد مشارکت با بانک را منعقد کرده اند ، گفت : با توجه به مشکل کمبود اراضی دولتی و ملی با قابلیت تولید مسکن در استان های شمالی ، احداث مسکن به صورت خودمالکی اثر زیادی بر پیشروی طرح خواهد گذاشت .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه سخنانش یادآور شد : در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت (بغیر از شهرهای کردکوی و آق قلا) فوندانسیون یک هزار و ۲۱۶ واحد انجام شده است . از مجموع واحدهای در حال ساخت ، در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت (بغیر از شهرهای کردکوی و آق قلا) ۷۹۶ واحد دارای اسکلت و سقف و ۲۸۴ واحد دارای سفت کاری هستند .




    مطالب مرتبط

    در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

    |

    همکاری با پیمانکاران و سازندگان بومی و تسهیل گری در استفاده از ظرفیت سازندگان بومی در پروژه‌های عمرانی استان همواره اصلی ترین دغدغه ما بوده است . سازندگان و پیمانکاران بازوی دولت در احداث پروژه های عمرانی هستند .

    |

    طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

    |

    در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

    |

    پنج‌هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان به متقاضیان واگذار شد .

    |

    نظرات کاربران