در حال بارگذاری ...
  • رتبه برتر استان مازندران در اعطای تسهیلات بافت فرسوده در کشور

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان از کسب رتبه نخست این استان در بین استان های کشور در اعطای تسهیلات بافت فرسوده خبر داد .

    سید محمد نظری اظهار داشت : طبق آخرین آمار دریافتی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۹۳ واحد به بانک مسکن معرفی شده اند که از این تعداد ۸۷۵ واحد با مبلغ ۲۹۴۴ میلیلارد ریال منجر به عقد قرارداد با بانک شده اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد : تسهیلات با هدف کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی ساکنان محدوده های هدف و پیشگیری از بازتولید فقر در این محدوده ها ، ارتقاء تاب آوری شهری و تجهیز و مقاوم سازی شهرها در مواجهه با سوانح ، ارتقا هویت ، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش ها در محدوده ها و محله های هدف و تحقق حکمروایی شهری در برنامه بازآفرینی شهری در راستای ارتقای انساجم اجتماعی ساکنان و مالکان محله ها و محدوده های هدف با مالکان اعطاء می شود .

    نظری به دارندگان زمین ملکی یا خانه های کلنگی که در حریم بافت فرسوده شهری واقع شده اند توصیه کرد : به منظور استفاده شخصی و یا تجمیع سازی می توانند از تسهیلات بافتهای فرسوده بهره مند شوند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    نظرات کاربران