در حال بارگذاری ...

حل مشکلات مالکیت خانه‌های فاقد سند در محلات کم برخوردار

خوشبختانه در طرح توانمندسازی محلات ویژگی مهم جهادی بودن و از خودگذشتگی در تمامی شئون طراحی ، اجرا و به کارگیری نیرو حاکم شده که امیدوارم شاهد موفقیت و تحقق تمامی اهداف تعیین شده در این طرح باشیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت، اخیراً آیین‌نامه‌ای برای حل مشکل مالکیت خانه‌های فاقد سند در محلات کم برخوردار به تصویب رسانده است .

محمد مخبر در همایش توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله ضمن قدردانی از وزارت کشور ، دستگاه‌های اجرایی ، نهادهای مرتبط و ستاد طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر برای اجرای این طرح اظهار داشت : یکی از ویژگی‌های اصلی طرح توانمندسازی محلات، برخورداری از یک مدل اجرایی مشخص است . یکی از مشکلات معمول در اجرای طرح‌های مختلف این است که الگو و چارچوب مشخصی برای حرکت به سمت هدف وجود ندارد ، اما در طرح توانمندسازی محلات ، مدل و طرحی مشخص دنبال می‌شود که همین امر باعث موفقیت و رسیدن به اهداف مورد نظر خواهد بود .

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد : اگر مدلی مشخص و الگویی از پیش تعیین شده برای اجرای طرح‌ها در اختیار نداشته باشیم همه ظرفیت‌ها قابل شناسایی نیستند و در نتیجه تحقق اهداف آن طور که انتظار می‌رود اتفاق نخواهد افتاد .

مخبر جهادی بودن طرح توانمندسازی محلات را از دیگر ویژگی‌های این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد : حرکت جهادی تجربه موفقی است که مهمترین و بارزترین ویژگی آن از خودگذشتگی و عدم توجه به منافع شخصی فعالان جهادی است . خوشبختانه در طرح توانمندسازی محلات ویژگی مهم جهادی بودن و از خودگذشتگی در تمامی شئون طراحی ، اجرا و به کارگیری نیرو حاکم شده که امیدوارم شاهد موفقیت و تحقق تمامی اهداف تعیین شده در این طرح باشیم .

معاون اول رییس‌جمهور از طرح توانمندسازی محلات به عنوان اقدامی بر زمین مانده یاد کرد و افزود : خوشبختانه این طرح با همت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با جدیت در حال اجرا و پیگیری است .

وی استعدادیابی را از دیگر ویژگی‌های طرح توانمندسازی محلات عنوان کرد و گفت : بسیاری از قهرمانان ورزشی و نخبگان کشور از محلات محروم و کم برخوردار بوده اند و این یعنی اگر به جوانان و نیروی انسانی در این محلات توجه کنیم و اگر برای آن‌ها برنامه داشته باشیم هر یک از این افراد می‌توانند برای کشور افتخار آفرین باشند .

مخبر از رئیس ستاد طرح توانمند سازی محلات خواست موضوع استعدادیابی را باجدیت در دستور کار این ستاد قرار دهد و تاکید کرد : معمولاً استعدادها در حین آموزش به افراد نمایان می‌شود که لازم است برای کشف استعدادها ، به موضوع آموزش در محلات کم برخوردار بیش از پیش توجه شود .

در این مراسم که وزرای کشور و آموزش و پرورش ، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، رئیس جمعیت هلال احمر و استاندار تهران نیز حضور داشتند، هر یک از دستگاه‌های متولی گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های خود در طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر ارائه کردند .




نظرات کاربران