در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای پروژه های محلات هدف بازآفرینی شهری خراسان شمالی

    در شهرهای بجنورد ، شیروان ، اسفراین ، گرمه ، جاجرم و آشخانه بافت ناکارآمد شهری شناسایی و مطالعات کارشناسی در این پنج شهر انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع محرومیت‌ زدایی به اجرای پروژه‌های محلات هدف بازآفرینی شهری استان خبر داد .

    قاسم قاسمی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری خراسان شمالی که با حضور حسین نژاد ، استاندار خراسان شمالی ، آیینی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، نمایندگان شهرهای استان و دیگر مدیران مرتبط در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد ، گفت : این میزان اعتبار برای طرح‌های ساماندهی و بهسازی معابر در ۱۰ محله سه شهر بجنورد ، شیروان و اسفراین هزینه می شود .

    وی اظهار کرد : ۶ محله در بجنورد، سه محله در شیروان و یک محله در اسفراین از منابع مربوط به محرومیت زدایی بهره‌مند می شوند . ۲۰ درصد از مساحت استان به عنوان سکونتگاه غیررسمی و ۱۲ درصد از مساحت به عنوان بافت فرسوده مطالعه شده است و مطالعه دیگر شهر های استان در دست اقدام است .

    وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۲ درصد از جمعیت استان در بافت ناکارآمد شهری سکونت دارند خاطرنشان کرد : در شهرهای بجنورد ، شیروان ، اسفراین ، گرمه ، جاجرم و آشخانه بافت ناکارآمد شهری شناسایی و مطالعات کارشناسی در این پنج شهر انجام شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه از جذب ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل طرح های بازآفرینی خبر داد و افزود : این رقم بدون احتساب ۲ هزار تن قیر رایگان است که از ابتدای طرح ۱۰۰ درصد جذب شده است . از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز، ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به پروژه های بازآفرینی شهری استان اختصاص یافت .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر استان انجام شده است ، یادآور شد : بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و ۵۲۳.۸ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که در مجموع ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است . با توجه به اینکه استان خراسان شمالی استان محرومی است در بحث اعتبارات و تخصیص قیر رایگان باید به این استان توجه ویژه ای شود.

    قاسمی به تعریف پروژه های جدید در بافت های فرسوده نیز اشاره کرد و افزود : احداث مجتمع فرهنگی هنری و ورزشی در محله باقرخان بجنورد در دستور کار قرار دارد و زمین مورد نیاز را در اختیار ستاد بازآفرینی قرار می دهیم .

    وی مطالعات بافت های ناکارآمد شهری در شهرهای استان، تخصیص اعتبار از محل منابع شرکت بازآفرینی برای تملک زمین های بافت های فرسوده و افزایش مبلغ تسهیلات نوسازی در مسکن در بافت های استان با بازپرداخت های بلند مدت و تخصیص زمین در حمزانلو برای اجرای طرح های مسکن را از دیگر مطالبات این اداره کل عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی اقدامات قابل‌توجهی را به انجام رسانده است . در ابتدای دولت سیزدهم یکهزار و ۲۴۵ پروژه نیمه تمام در این بخش باقیمانده بود که ما تمامی تلاش خود را صرف کردیم تا این پروژه‌های رها شده ...

    |

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    مشاورین املاکی که قصد ثبت مبایعه نامه های کاغذی خود را در سامانه خودنویس داشته باشند در صورتی که پروانه کسب آن ها فاقد اعتبار بوده و یا اینکه اقدام لازم برای الکترونیکی شدن پروانه ( شناسه یکتا) خود را انجام نداده باشند امکان ثبت قراردادها را نخواهند داشت .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    در کلیه سایت های نهضت ملی مسکن در سطح استان مسجد پیش بینی شده است و انشالله در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز که قرار است به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شود قصد داریم تعدادی مساجد بین راهی را افتتاح و یک مسجد در سایت نهضت ملی مسکن را با حضور حجت الاسلام قرائتی ، رئیس ستاد ...

    |

    نظرات کاربران