در حال بارگذاری ...

صدور ۱۲۴ پروانه اشتغال به کار الکترونیکی برای مهندسین استان گلستان

تاکنون ۱۲۴ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان ، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی (سپامک) ، برای مهندسین گلستانی صادر شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۴ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان ، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی (سپامک) ، برای مهندسین گلستانی صادر شده است .

محمد توان اظهار کرد : با توجه به راه اندازی سامانه سپامک توسط وزارت راه و شهرسازی ، در سال جاری پروانه اشتغال به کار تمامی متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی ، کاردانی ، معماران تجربی و ... پذیرفته شده اند ، به صورت الکترونیکی صادر شد . بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی ، مقرر شد این مجوزها از طریق سامانه سپامک متصل به درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت غیرحضوری صدور گردد .

وی افزود : در این راستا با توجه به تصویب هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارای ، در حوزه راه و شهرسازی ۱۴ مجوز  در راستای صدور پروانه اشتغال به کار اعلام شده است . تاکنون ۱۲۴ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان ، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی (سپامک) ، برای مهندسین گلستانی صادر شد .

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : از این تعداد ۱۱۹ پروانه اشتغال به کار مربوط به مهندسان (شخص حقیقی) در صلاحیت های طراحی – نظارت و اجرا و همچنین تعداد پنج پروانه اشتغال به کار به سازندگان مسکن و ساختمان (شخص حقیقی) تعلق یافت .

وی افزود : در حال حاضر ۴۱ درخواست مجوز پروانه اشتغال به کار از طریق سامانه سپامک توسط کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در دست بررسی بوده که پس از انجام این عملیات ، مجوز ها توسط اداره کل راه و شهرسازی استان صادر خواهد شد . گفتنی است بنابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر فرآیند تمدید ، توسعه یا انحلال مجوز کسب و کارها از مسیری خارج از درگاه ملی مجوزها و بر اساس روال سابق انجام می گردد .

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد : لازم به ذکر است که ایجاد بستر لازم در سامانه سپامک برای شروع فرآیند تمدید ، ارتقا و درج صلاحیت جدید پروانه اشتغال به کار  به صورت الکترونیکی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .




مطالب مرتبط

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

فناوری‌های نوین همچنین تاثیرات قابل توجهی بر تولید مسکن در استان‌های دارای کمبود زمین به ویژه در استان گلستان که به طور جدی با این معضل روبرو هستیم ، داشته و راه حلی موثر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است .

|

تحویل به‌موقع واحدها بدون کاهش کیفیت ، اولویت اصلی ماست و پیمانکار باید با دقت و سرعت لازم مراحل کاشی‌کاری و تأسیسات را به اتمام برساند .

|

این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

|

از سال ۱۴۰۰ تا کنون ، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است .

|

نظرات کاربران