در حال بارگذاری ...
  • صدور ۲۵۳ پروانه اشتغال به کار الکترونیکی برای مهندسان استان تهران

    بنابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر فرآیند تمدید ، توسعه یا انحلال مجوز کسب و کارها از مسیری خارج از درگاه ملی مجوزها و بر اساس روال سابق انجام می گیرد .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۳ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان ، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی (سپامک) ، برای مهندسان استان تهران صادر شده است .

    جواد فلاح رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی تهران گفت : با توجه به راه اندازی سامانه سپامک توسط وزارت راه و شهرسازی ، در سال جاری پروانه اشتغال به کار تمامی متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی ، کاردانی ، معماران تجربی و ... پذیرفته شده اند ، به صورت الکترونیکی صادر شده است . بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی، مقرر شده است این مجوزها از طریق سامانه سپامک متصل به درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت غیرحضوری صادر شود .

    وی افزود : در این راستا با توجه به تصویب هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی ، در حوزه راه و شهرسازی ۱۴ مجوز در راستای صدور پروانه اشتغال به کار اعلام شده است .

    فلاح همچنین تصریح کرد : تاکنون ۲۵۳ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان ، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی (سپامک) ، برای مهندسین تهران صادر شد که از این تعداد ۲۵۰ پروانه اشتغال متعلق به مهندسان (شخص حقیقی) در صلاحیت های طراحی – نظارت و اجرا و همچنین تعداد ۳ پروانه اشتغال به کار مربوط به به سازندگان مسکن و ساختمان (شخص حقیقی) بوده است .

    فلاح همچنین گفت : گفتنی است بنابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر فرآیند تمدید ، توسعه یا انحلال مجوز کسب و کارها از مسیری خارج از درگاه ملی مجوزها و بر اساس روال سابق انجام می گیرد .  

    رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی تهران در انتها یادآور شد : لازم به ذکر است که ایجاد بستر لازم در سامانه سپامک برای شروع فرآیند تمدید ، ارتقا و درج صلاحیت جدید پروانه اشتغال به کار  به صورت الکترونیکی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    نظرات کاربران