در حال بارگذاری ...
  • ترسیم نقشه راه ۵ ساله برای همکاری‌ های ایران و هبیتات

    به منظور بهبود همکاری‌ها برای ترسیم یک نقشه راه ۵ ساله میان ایران و هبیتات به توافق رسیدیم که این توافق در جلسه آینده مقامات هبیتات به تهران نهایی خواهد شد و در زمان کوتاهی ترکیب جدیدی کمیته ملی با تعیین نمایندگان دستگاه‌های  حاضر و عضو کمیته ملی مشخص شده و آغاز به کار خواهد کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کمیته ملی اسکان بشر از توافق با سازمان ملل متحد برای گسترش فعالیت‌های دفتر تهران در کشورهای همسایه با اولویت کشور افغانستان خبر داد .

    آرمان خورسند ضمن اشاره به توافق با دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد (هبیتات) برای گسترش فعالیت‌های دفتر تهران خاطرنشان کرد : طی جلسات برخط هفته گذشته با مسئولان هبیتات، توافق اولیه مبنی بر اینکه فعالیت‌های دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در افغانستان از طریق ایران ادامه یابد ، میان دو طرف حاصل شد . این توافق تا ماه آینده به به یک سند همکاری بدیل خواهد شد و در سفر مدیران هبیتات به تهران این این سند به امضا خواهد رسید .

    خورسند با بیان اینکه با امضای این سند همکاری ، ‌نقش و جایگاه دفتر تهران در هبیتات از اهمیت بیشتی برخوردار می‌شود ، افزود : فعالیت‌های هبیتات در افغانستان بیشتر حول سه محور بهبود زیستگاه‌ها، مقابله با بلایای طبیعی و آموزش اجرایی می‌شود .

    دبیر کمیته ملی اسکان بشر در ادامه از تعریف پروژه‌های جدید همکاری میان ایران و هبیتات در فصل آینده خبر داد و گفت : به منظور بهبود همکاری‌ها برای ترسیم یک نقشه راه ۵ ساله میان ایران و هبیتات به توافق رسیدیم که این توافق در جلسه آینده مقامات هبیتات به تهران نهایی خواهد شد و در زمان کوتاهی ترکیب جدیدی کمیته ملی با تعیین نمایندگان دستگاه‌های  حاضر و عضو کمیته ملی مشخص شده و آغاز به کار خواهد کرد .

    مشاور وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اعلام نهایی شدن فاز اول NUP (سیاست ملی شهری) خاطرنشان کرد : سند تنظیم شده ایران در این خصوص یکی از عالی‌ترین نمونه‌های مورد پذیرش در سطح جهان است که از سوی UN-HABITAT موردتایید قرار گرفت و منتشر شد که با توجه به استقبال مجامع ، کمیته ملی اسکان بشر ایران هم آمادگی خود را برای اجرای فاز دوم اعلام کرد .

    خورسند همچنین درباره سند توافق پروژه بهتاب ۲ توضیح داد : این سند توافق با هدف ارتقاء سطح تاب آوری بیمارستان‌ها در برابر بلایای طبیعی شامل دو بخش تحقیقاتی و اجرایی است که توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به صورت پایلوت در یکی از بیمارستان‎ ها اجرا خواهد شد .

    وی در پایان افزود : اعتبار مالی هر دو بخش تحقیقاتی و اجرایی توسط بودجه‌های بین‌المللی تامین شده است .




    مطالب مرتبط

    در سفری که سفیر ژاپن روز گذشته به ساری داشت و در سایه این سفر مذاکراتی انجام شد و در برنامه قرار گرفت تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی ، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است ، در برنامه همکاری‌های ...

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران