در حال بارگذاری ...

سکونتگاه‌ های غیررسمی در استان کرمانشاه به سرعت ساماندهی خواهند شد

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان بر اساس آیین نامه اجرایی بند (ک) تبصره (۱۱) خبر داد .

مهرداد آهکی در چهارمین جلسه کارگروه مولدسازی دارایی های سازمان ملی زمین و مسکن که با حضور همه اعضا برگزار شد ضمن تشریح آیین نامه بند (ک) از قانون بودجه سال جاری اظهار کرد : براساس این شیوه نامه ، با توجه به اینکه موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع بند ۶ سند ملی راهبردی احیاء ، بهسازی ، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بوده ، به سرعت در دستور کار قرار گرفته است .

وی تصریح کرد : بر همین اساس ، با توجه به عنایت دولت و مجلس خدمتگزار و با تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و آیین نامه اجرایی بند (ک) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون مذکور ، جهت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ، کلیه شهروندان که در محدوده و حریم شهرها و شهرک‌ها ، اراضی دولتی را اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف کرده‌اند ، جهت واگذاری قانونی و تشکیل پرونده با در دست داشتن مدارک و مستندات مربوطه باید به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کنند .

آهکی تاکید کرد : این مهلت فقط تا پایان سال جاری (۱۴۰۱) قابل اجراست و بدیهی است پس از آن اجرای این قانون ضمانت اجرایی نخواهد داشت .




مطالب مرتبط

امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها و تعریف پروژه‌ها بتوانیم فاصله عرضه و تقاضا را کاهش دهیم تا اثرش در قیمت اجاره‌بها نمایان شود و فشار کمتری به مستأجران استان وارد شود .

|

این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

|

این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : با اقدامات قضایی این اداره کل و دفاعیات مستدل و ...

|

در حال حاضر در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند ، تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۵ فقره سند دیگر با کارگزار بخش خصوصی ثبت تحدید حدود و تهیه نقشه‌ های شمیم قرارداد منعقد شده که پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه سال جاری اسناد مذکور نیز صادر شوند .

|

نظرات کاربران