در حال بارگذاری ...
  • گامی مهم برای حفظ و احیا بافت تاریخی شهر نایین

    پس از تهیه طرح و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، به محض ابلاغ نقشه‌ها، عملیات اجرایی آغاز و در بازه زمانی مشخص که وابسطه به ماهیت کار است، بافت تاریخی صیانت و احیا می‌شود.  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین از انعقاد قرارداد تهیه طرح ویژه حفظ و احیاء بافت تاریخی شهر نایین خبر داد .

    مهدی علمی با اشاره به وجود ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در شهرنایین اظهار داشت : ساماندهی و احیای این مناطق که حدود ۱۰ درصد از محدوده شهر نایین را به خود اختصاص داده بسیار حائز اهمیت است . بر این اساس با پیگیری‌های بعمل آمده، قرارداد طرح ویژه حفظ و احیای بافت تاریخی شهر نایین با مشاور مجرب منعقد شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین افزود : با حضور مدیرکل دفتر معماری ، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی در شهر نایین و پس از بازدید میدانی از بافت‌تاریخی این شهر و محله محمدیه ، روند اجرایی تهیه طرح ویژه حفظ و احیا بافت تاریخی شهر نایین عملیاتی شد . در سال ۱۴۰۱، تهیه طرح ویژه حفظ و احیای بافت تاریخی شهر نایین در اولین گروه تهیه این طرح‌ها در کل کشور قرار گرفته است .  

    علمی بیان داشت : در سنوات گذشته با توجه به عدم وجود طرح ویژه، اعتبارات محدودی به این موضوع اختصاص می‌یافت که تنها امکان تثبیت وضع موجود بود لیکن به استناد این طرح ، امکان پیگیری منابع مالی جهت احیاء بافت وجود دارد . انعقاد این قرارداد فرصتی را به وجود آورده است تا طرحی قانونی بر پایه ارزش‌ها و اصالت‌ بافت تاریخی بصورت منسجم و یکپارچه تهیه شود.   

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خاطرنشان کرد : پس از تهیه طرح و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، به محض ابلاغ نقشه‌ها، عملیات اجرایی آغاز و در بازه زمانی مشخص که وابسطه به ماهیت کار است، بافت تاریخی صیانت و احیا می‌شود.  




    مطالب مرتبط

    کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

    |

    وزارت راه و شهرسازی برای حفظ بافت تاریخی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده که از جمله این برنامه‌ها ارائه تسهیلات مالی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اهمیت حفظ بافت تاریخی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس طرح جامع شهرک مسکونی دولتی کوهمره را ابلاغ کرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

    |

    نظرات کاربران