در حال بارگذاری ...
  • تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام و تحویل پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان غربی

    در حال حاضر ۹۷۸ واحد از پروژه‌های مسکن مهر در آذربایجان غربی باقی مانده است . همکاری نکردن اعضا در تکمیل آورده ، اختلاف مالی ، طولانی شدن روند تمدید مشارکت مدنی تسهیلات پرداختی و طولانی بودن فرآیند تمدید مدت فعالیت شرکت‌های تعاونی از دلایل زمان‌بر شدن طرح مسکن مهر در استان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال یارانه برای اتمام و تحویل مساکن مهر این استان تخصیص یافته و در طرح های مسکن مهر هزینه شده است .

    سید محسن حمزه لو در جلسه بررسی مسائل تعاونی های مسکن آذربایجان غربی که با حضور استاندار آذربایجان غربی و رییس کل دادگستری استان برگزار شد ، اظهار داشت : این اعتبار در بخش‌های مختلف زیربنایی و روبنایی تخصیص یافته و هزینه شده است . از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر ، ۵١ هزار و ٩٠٨ واحد در استان آغاز شد که از این تعداد ۴٠ هزار و ٨٧١ واحد در شهرهای بالای ٢۵ هزار نفر و ١١ هزار و ٣٧ واحد در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت احداث شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : در حال حاضر ۹۷۸ واحد از پروژه‌های مسکن مهر در آذربایجان غربی باقی مانده است . همکاری نکردن اعضا در تکمیل آورده ، اختلاف مالی ، طولانی شدن روند تمدید مشارکت مدنی تسهیلات پرداختی و طولانی بودن فرآیند تمدید مدت فعالیت شرکت‌های تعاونی از دلایل زمان‌بر شدن طرح مسکن مهر در استان است .

    استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت : یکی از مباحثی که طی سال ها همواره مورد نارضایتی بوده ، همین مشکلات تعاونی‌های مسکن است به گونه‌ای که طبق جمع بندی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری در سفر اخیر آیت الله رییسی به استان ، بیشترین درخواست شهروندان حل همین مشکلات تعاونی‌های مسکن بود .

    محمد صادق معتمدیان اظهار داشت: جمع بندی دقیقی از وضعیت تعاونی‌های مشکل دار مسکن در آذربایجان‌غربی صورت گیرد و  خوشبختانه در حل این مشکل، قوه قضاییه همچون دولت، عزم جدی دارد . یکی از زمینه‌های بروز فساد در شهر اجرا نشدن طرح جامع شهری است؛ این طرح منجر به صیانت از بیت المال می‌شود .

    استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد : یکی از زمینه‌های بروز فساد در مجموعه مدیریت شهری اجرا نشدن طرح جامع شهری و پهنه بندی حریم‌های شهری است که زمینه را برای  واسطه گری فراهم می‌کند .

    معتمدیان گفت : اجرای طرح جامع شهری قطع یقین سبب جلوگیری از تصرفات غیرقانونی خواهد شد و معتقدیم که پرونده‌های فنی نباید سیاسی شوند؛ در همین راستا نیز کسانی که در گذشته خللی در اجرای طرح جامع شهری ایجاد کردند، باید محاکمه شوند .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    نظرات کاربران