در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام ۱۹۲۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن شرق استان سمنان

    ساخت مسکن ملی در شرق استان سمنان پیشرفت خوبی دارد و متقاضیان می‌توانند از روند اجرای پروژه ها بازدید کنند تا بی اعتمادی که از برخی پروژه های مسکن مهر سابق به وجود آمده است برطرف شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی شرق سمنان از ثبت نام ۱۹۹۲۰ نفر در طرح ملی مسکن شرق استان سمنان خبر داد .

    امیر عمیدی با بیان اینکه تعداد ثبت نام مسکن ملی در شرق سمنان ۱۹ هزار و ۹۲۰ مورد بوده است ، گفت : در حال حاضر پنج هزار و ۷۴۹ نفر تشکیل پرونده صورت گرفته و چهار هزار و ۴۷۵ نفر نیز افتتاح حساب انجام داده‌اند اما فقط یک هزار و ۵۰۰ نفر واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی اولیه را داشتند .

    عمیدی با بیان اینکه مراحل ساخت یک هزار و ۱۲۶ واحد نهضت ملی در شرق استان سمنان آغاز شده گفت  ۵۱۶ واحد نیز برای ارتش و ۴۳۲ واحد نیز مسکن مهر باقی مانده است که در دست احداث بوده و امیدواریم که نتایج خوبی را در تکمیل تحویل این واحد ها نیز شاهد باشیم ، تصریح کرد : در شهر بیارجمند شش واحد با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد و ۹۱ قطعه زمین نیز با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، تحویل متقاضیان شده و ۱۸ نفر نیز در حال اخذ پروانه هستند از سوی دیگر در شهر بسطام ۱۰۵ قطعه زمین تامین و به گروه های ساخت سه نفره خودساز داده می شود و در این ارتباط تاکنون ۲۴ نفر گروه‌بندی شده‌اند که این طرح بعد از واریز وجه توسط متقاضیان اجرایی خواهد شد .

    وی با بیان اینکه در شهر کلاته خیج ۲۲ واحد تحویل بنیاد مسکن شده و از این تعداد هشت نفر واریز وجه انجام داده اند ، افزود : در این شهرها طرح نهضت ملی زمین برای ساخت مسکن ویلایی و اختصاصی تحویل متقاضیان خواهد شد .

    عمیدی با تاکید بر اینکه در شاهرود نیز ۴۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن آغاز به کار و با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد روبرو است ، ذکر کرد : لازم است برای جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده و زمان تحویل، متقاضیان به واریز وجه نزد بنیاد مسکن اقدام کنند .

    در سوی دیگر ۷۲۰ واحد مسکونی نیز در هفته دولت با حضور استاندار سمنان کلنگ‌زنی شد تا عملیات اجرایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) انجام شود . این طرح پیش پروانه را دریافت کرده، عملیات خاک برداری و فونداسیون در حال اجرا و به زودی پروانه ساخت از سوی شهرداری شاهرود صادر می شود .

    عمیدی بیان کرد : ساخت مسکن ملی در شرق استان سمنان پیشرفت خوبی دارد و متقاضیان می‌توانند از روند اجرای پروژه ها بازدید کنند تا بی اعتمادی که از برخی پروژه های مسکن مهر سابق به وجود آمده است برطرف شود .

    وی با اشاره به اولین تجربه ساخت مسکن انبوه بعد از مستقل شدن این اداره کل ، تاکید کرد : از سال ۹۷ با همان تعداد نیرو این اداره توانسته از دیگر شهرها جلوتر قدم بردارد .

    عمیدی در پایان با اشاره به اینکه ؛ اداره کل راه و شهرسازی شرق استان با تمام ظرفیت در خدمت مردم است افزود : در این راستا از حمایت های استاندار و راهنمایی های دیگر مسئولان اجرایی استان کمال تشکر را داشته و بر تقویت نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) ، تکمیل ساختمان جدید اداره کل و رسیدگی به معیشت پرسنل توسط مسئولین مربوطه تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران