در حال بارگذاری ...
  • اجرای گام دوم طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل و تحویل مسکن مهر از اولویت‌های امروز شهرهای جدید

    مدیریت فضای اجتماعی زمان حاضر کشور با توسعه و آبادانی کشور و افزایش رضایتمندی مردم انجام خواهد شد . مهمترین نکاتی که امروز باید دنبال شود اجرای گام دوم طرح نهضت ملی ، تکمیل و تحویل مساکن مهر ، پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و مترو است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، اجرای گام دوم طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل و تحویل مساکن مهر ، پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و مترو اولویت‌های شهرهای جدید دانست و بر پیگیری آن‌ها تاکید کرد .

    علیرضا جعفری در نشستی که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت عمران شهرجدید مهستان برگزار شد ، هدف از این نشست را تقدیر و تشکر از مجموعه و مدیرعامل این شهر و بررسی مسائل و مشکلات و محدودیت‌های شهرجدید مهستان بیان کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : مدیریت فضای اجتماعی زمان حاضر کشور با توسعه و آبادانی کشور و افزایش رضایتمندی مردم انجام خواهد شد . مهمترین نکاتی که امروز باید دنبال شود اجرای گام دوم طرح نهضت ملی ، تکمیل و تحویل مساکن مهر ، پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و مترو است .

    جعفری با تاکید بر کارمند محور نبودن و حل مشکلات مردم با فرهنگ انقلابی جهادی اظهار کرد : همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا مشکلات شهر جدید مهستان حل شود و مردم از مسکن مناسب ، امکانات و خدمات پایدار استفاده کنند .

    وی ساخت مسکن برای مردم و افزایش رضایتمندی را مهم خواند و افزود : بررسی موانع پیش روی شهر مهستان و تصمیم‌گیری برای رفع آن‌ها و شتاب‌بخشی در پیشرفت پروژه‌ها باید در اولویت باشد . هم اکنون متعهد هستیم ۸ هزار واحد مسکن در شهر مهستان به مردم تحویل دهیم اما با مشکلاتی همچون تامین منابع و اعتبارات در این حوزه مواجه هستیم .

    جعفری گفت : با توجه به جمعیت پذیری که در طرح ملی مسکن برای شهر مهستان در نظر است توسعه زیرساخت‌ها و زیربناهای شهری باید بیشتر رشد کند . در بخش سرانه خدماتی مهستان نسبت به جمعیت موجود آن کمبود داریم و تلاش داریم تا شرایط کیفیت زندگی و الگوی زیست اسلامی در این شهر را فراهم کنیم .

    جعفری تصریح کرد : باید تحولی در شهر مهستان ایجاد و همه امکانات و زیرساخت‌های شهری مهیا و رضایت مردم جلب شود .

    در این نشست مسائل و مشکلات پروژه های عمرانی شهر جدید مهستان از جمله تامین نقدینگی برای تکمیل مساکن مهر و دیگر پروژه‌ها و تعیین تکلیف پیمانکارانی که عملکرد مناسبی ندارند ، مطرح شد .




    مطالب مرتبط

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    نظرات کاربران