در حال بارگذاری ...
  • بازگرداندن بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان اراضی ملی و دولتی کاشان به بیت المال

    با انجام فعالیت‌های شبانه روزی توسط گشت حفاظت اراضی در شهرستان کاشان ۱۶۹ مورد رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی در این بازه زمانی انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی این شهرستان ۸۳.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان کاشان به ارزش بالغ بر ۷۱۴ میلیارد تومان در دو سال و نیم اخیر به بیت المال بازگردانده شد .

    مجتبی آراسته با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی ملی و دولتی شهرستان از اولویت‌های این اداره است اظهار داشت : به دنبال پایش مستمر مناطق تحت حفاظت یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در این شهرستان و  پیگیری مستمر در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف این مناطق ، عملیات رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به مساحت ۸۳.۸ هکتار انجام پذیرفت .  

    وی با بیان اینکه این آمار مربوط به دو سال و نیم اخیر است اذعان داشت : با انجام فعالیت‌های شبانه روزی توسط گشت حفاظت اراضی در شهرستان کاشان ۱۶۹ مورد رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی در این بازه زمانی انجام شده است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود : از این تعداد ۴۸ مورد رفع تصرفات پس از صدور حکم قضایی در شهرهای قمصر ، برزک ، نیاسر ، کاشان و طاهرآباد بوده و ۱۲۱ مورد نیز رفع تصرف فوری وقلع وقمع آثار واعاده به حالت قبل در شهرهای هفت گانه این شهرستان بوده است .  

    وی خاطرنشان کرد : در جریان اجرای احکام قطعی قضایی بیش از ۱۳ هکتار و با رفع تصرفات فوری نیز بیش از ۷۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان کاشان از متصرفین پس گرفته و به بیت المال بازگردانده شد . ارزش اراضی رفع تصرف شده در این بازه زمانی بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است .   

    وی از عموم مردم شهرستان کاشان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تعرض به اراضی ملی با سامانه تلفنی ۱۶۵۶ تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع تصرف اقدام شود .  




    مطالب مرتبط

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

    |

    اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال اعاده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران