در حال بارگذاری ...
  • تامین و واگذاری ۵۰۰ قطعه دویست متری در خراسان شمالی به مشمولین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

    این قطعات تفکیک شده و در کلیه شهرهایی که زمین موجود است تامین شده و کسانی که متقاضی هستند به محض اینکه درخواست اولیه خود را در اداره کل به ثبت برسانند و مشمول این قانون باشند تامین زمین و واگذاری انجام خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تامین و واگذاری ۵۰۰ قطعه دویست متری در استان در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مشمولین این قانون خبر داد .

    قاسم قاسمی گفت : در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وظایفی برای اداره کل راه و شهرسازی استان تعیین شده است و شامل افرادی که دارای فرزند سوم و چهارم بعد از تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شده اند ، است . در این خصوص هم اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اقداماتی را در راستای تامین زمین و بحث واگذاری در تمامی شهرها به فراخور تقاضاهایی که وجود دارد انجام داده است که در همین راستا ۵۰۰ قطعه دویست متری آماده واگذاری به مشمولین این قانون است .

    وی تصریح کرد : این قطعات تفکیک شده و در کلیه شهرهایی که زمین موجود است تامین شده و کسانی که متقاضی هستند به محض اینکه درخواست اولیه خود را در اداره کل به ثبت برسانند و مشمول این قانون باشند تامین زمین و واگذاری انجام خواهد شد .

    قاسمی به بحث هزینه های ساخت این قطعات اشاره کرد و افزود : بحث هزینه های ساخت شامل هزینه های نظام مهندسی و پروانه است که با هماهنگی های صورت گرفته این قانون شامل ۵۰ درصد تخفیف برای مشمولین تعیین شده است و متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شهرداری شهرهای استان مراجعه نمایند .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد : در شهر بجنورد ۵۷۰ درخواست در این خصوص ثبت شده است که ۷۰ درخواست مشمول قانون نبودند و ۵۰۰ درخواست کارهای ثبتی در حال انجام است .

    لازم به ذکر است دکتر محمدرضا حسین نژاد ، استاندار و رئیس قرارگاه خانواده و جمعیت استان در همایش همت همگانی برای ایرانی جوان با اهدای لوح تقدیر از قاسم قاسمی ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به جهت اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف تحکیم بنیان خانواده و افزایش فرزندآوری با رویکرد حفظ جوانی جمعیت تقیر کرد .




    مطالب مرتبط

    توسعه محدوده‌های شهری و کمک به اقشار فاقد مسکن سیاست اداره کل راه و شهرسازی استان است و با این کار در تلاش هستیم قیمت زمین را کاهش دهیم .

    |

    به دنبال شناسایی ۱۶۵ هکتار از اراضی ملی داخل حریم شهر در قالب ۳ قطعه و با عنایت به پاسخ استعلامات اخذ شده و پس از اعلام نظر مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه ، با الحاق ۱۰۰ هکتار از این اراضی به محدوده شهر موافقت شد و مقرر گردید جهت طی سایر مراحل قانونی به شورای برنامه ریزی و ...

    |

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    مشاورین املاکی که قصد ثبت مبایعه نامه های کاغذی خود را در سامانه خودنویس داشته باشند در صورتی که پروانه کسب آن ها فاقد اعتبار بوده و یا اینکه اقدام لازم برای الکترونیکی شدن پروانه ( شناسه یکتا) خود را انجام نداده باشند امکان ثبت قراردادها را نخواهند داشت .

    |

    نظرات کاربران