در حال بارگذاری ...

روند افزایشی تأمین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه

طبق قانون جهش تولید مسکن ، اولویت واگذاری به کارکنان دستگاه‌هایی است که زمین مازاد خود را در اختیار این طرح قرار داده اند و مازاد تولید در اختیار مردم قرار می گیرد و این امر باعث تمایل بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای همکاری بیشتر خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ، از روند افزایشی تأمین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد .

مهرداد آهکی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار واحد برای استان کرمانشاه در طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است ، خاطرنشان کرد : ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند .

وی از تأمین ۶۰ درصد زمین برای احداث طرح ملی مسکن خبر داد و گفت : اگر درخواست‌های بیشتری از طرف متقاضیان باشد ، نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم و در همین راستا برنامه‌هایی را تدوین و احتمالات را در نطر گرفته‌ایم .

آهکی از دستگاه‌های اجرایی خواست که طبق قانون جهش تولید مسکن ، اراضی مازاد خود را معرفی کنند و گفت : طبق قانون جهش تولید مسکن ، اولویت واگذاری به کارکنان دستگاه‌هایی است که زمین مازاد خود را در اختیار این طرح قرار داده اند و مازاد تولید در اختیار مردم قرار می گیرد و این امر باعث تمایل بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای همکاری بیشتر خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تملک ۲۷۰۰ هکتار از اراضی خارج از محدوده شهر با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی خبر داد و تأکید کرد: ۱۷۰ هکتار از اراضی محدوده شهری را شناسایی شده و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را جهت معرفی زمین‌ها اعلام کرده‌اند ولی توقع داریم دستگاه‌های دیگر نیز با همکاری‌های بیشتر ، زمینه تامین زمین این طرح را فراهم کنیم .

آهکی میزان وام کلانشهرها را ۴۰۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون اعلام کرد و گفت : در راستای همکاری بیشتر با متقاضیان ، طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شد که آورده متقاضیان در آخرین مراحل ساخت مطالبه شود تا فشاری به اقشار کم‌درآمد اعمال نشود تا بتوانند ۴۰ میلیون اول آورده را تأمین کنند .

مدیرکل راه و شهرسازی گفت : ۸ هزار متقاضی توانسته‌اند اولین آورده ۴۰ میلیونی را به حساب اعلام شده واریز کنند .

آهکی طرح‌های در حال احداث شهر کرمانشاه را پروژه ۱۲ هزار واحدی سراج ، پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی دولت‌آباد ، پروژه ۴ هزار واحدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، پروژه شهرک مرادآباد اعلام کرد و گفت : در شهرستان‌ها پروژه ۴۹ هکتاری اسلام آباد غرب نیز ۳ هزار واحد در حال احداث است .




مطالب مرتبط

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

|

نظرات کاربران