در حال بارگذاری ...
  • صدور ۸ هزار پروانه ساخت برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان

    به منظور برخورداری همه شهروندان سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری های صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان پیشتاز احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور است ، گفت : تاکنون هشت هزار پروانه ساخت پروژه نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل صادر شده است .

    عطاالله اکبری در همایش شهرداران استان اظهار داشت : با حمایت استاندار سیستان و بلوچستان اقدامات مطلوبی در زمینه صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان انجام شده است بطوری که این استان نه تنها در تامین زمین بلکه در ساخت واحدهای مسکونی نیز در کشور پیشتاز است . به منظور برخورداری همه شهروندان سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری های صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : در مجموع تاکنون ۱۲۸ هزار و ۸۸۶ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل اقدام به نام نویسی کرده اند که ۲۸هزار و ۹۸۸ تایید نهایی شده اند . همچنین تاکنون ۱۲هزار و ۵۲۴ متقاضی اقدام به واریز وجه نموده اند و زمینه اتصال ۱۱هزار و ۹۶۱ نفر به پروژه های طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به تخصص  قیر رایگان به شهرداری های استان گفت : این اداره کل سال گذشته قیر رایگان بین  شهرداری های ۱۱ شهر استان توزیع نموده است و همچنان به منظور بهبود زیر ساخت معابر محلات مورد هدف باز آفرینی شهرهای استان در سالجاری آماده تخصیص به شرط جذب شهرداری ها است .

    وی وسعت بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در شهرستان های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود : تمام تلاش این اداره کل با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است .




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    نظرات کاربران