در حال بارگذاری ...

بازدید استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از ساختمان در حال احداث کتابخانه مرکزی رشت

در دولت سیزدهم از محل اعتبارات ابلاغی و سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان به میزان حدود ۴۰ میلیارد تومان برای اتمام کتابخانه مرکزی رشت اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار گیلان به اتفاق معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان همزمان با آغاز هفته کتاب وکتابخوانی از ساختمان در حال احداث کتابخانه مرکزی رشت بعنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور بازدید کردند .

در این بازدید استاندار گیلان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران ، بر لزوم اشاعه فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود : فرهنگ مطالعه در گیلان از دیرباز سابقه درخشانی دارد و اسناد و کتب تاریخی بسیاری بعنوان گنجینه مکتوب از نیاکانمان بجا مانده که خود سند هویت این سرزمین محسوب می شود .

عباسی سرانه فضای کتابخانه ای گیلان پیش از احداث کتابخانه مرکزی رشت را حدود ۲۷ هزار متر مربع اعلام کرد و افزود : با تاسیس این کتابخانه این عدد به حدود ۳۲ هزار مترمربع افزایش پیدا کرده و افزون بر ۲۵۰ هزار جلد کتاب را می توان در این مکان به مردم فرهنگ دوست استان و علاقمندان کتاب و کتابخوانی ارائه کرد .

وی با اشاره به افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی رشت پیش از اتمام کار در سال گذشته ، اظهار کرد : در دولت سیزدهم از محل اعتبارات ابلاغی و سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان به میزان حدود ۴۰ میلیارد تومان برای اتمام کتابخانه مرکزی رشت اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است .

وی ابراز امیدواری کرد که باقیمانده بودجه مصوب بزودی تخصیص پیدا می کند و در دهه فجر شاهد افتتاح آن خواهیم بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در جلسه شورای مسکن گیلان با اشاره به رشد مطلوب پروژه های نهضت ...

|

نظرات کاربران