در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن روستایی در استان خراسان رضوی برای اولین بار در کل کشور

    در طرح نهضت ملی مسکن روستایی خراسان رضوی مکلف به ساخت ۷۰ هزار مسکن روستایی هستیم‌ که تلاش می‌شود ظرفیت ساخت افزایش ‌یابد و این تعداد به ۱۰۰ هزار مسکن نیز برسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیین واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن روستایی برای اولین بار در کل کشور در استان خراسان رضوی و در محل امامزادگان تبادکان با حضور استاندار خراسان رضوی ، مدیر کل راه و شهرسازی و دیگر مسئولان برگزار شد .

    استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت : در مرحله اول ، واگذاری ۱۰۴۳ قطعه زمین در ۸۳ روستا و در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز و مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۲ به تمام متقاضیان در روستاهای استان که فرم «ج» آن‌ها تایید شده و سبز است، زمین واگذار شود .

    یعقوبعلی نظری در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا درباره مرحله اول واگذاری زمین بیان کرد : هزار و ۱۱۳ روستا در طرح بازنگری هادی روستایی قرار گرفت که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت این کار را برعهده دارد و در مرحله اجراست . اگر مشکل این طرح حل شود ، مشکلات افرادی که خارج از طرح هادی خانه ساخته اند یا مشکل آب ، برق و گاز نیز دارند، رفع می‌شود. کسانی هم که زمین داشتند، اما در قالب طرح روستایی نبودند و فقط خواهان مجوز از دستگاه‌های متولی بودند ، مشکلاتشان حل خواهد شد . کسانی نیز در روستاها فاقد زمین بودند و وضعیت مالی مناسبی برای خرید زمین نداشتند، که در این باره  تصمیم گرفته شد زمین به‌ صورت ۹۹ ساله به این متقاضیان واگذار شود .

    وی افزود : در مرحله اول ، واگذاری ۱۰۴۳ قطعه زمین در ۸۳ روستا و در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی در روستای تبادکان مشهد آغاز و مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۲ به تمام متقاضیان در روستاهای استان که  فرم «ج» آن‌ها تایید شده و سبز است زمین واگذار شود تا خودشان اقدام به ساخت کنند . ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات هم با سود ۵ درصد ۲۰ ساله پرداخت خواهد شد . در طرح نهضت ملی مسکن روستایی خراسان رضوی مکلف به ساخت ۷۰ هزار مسکن روستایی هستیم‌ که تلاش می‌شود ظرفیت ساخت افزایش ‌یابد و این تعداد به ۱۰۰ هزار مسکن نیز برسد .

    جواد خدایی ، معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز بیان کرد : طرح مسکن ملی براساس دستور رئیس‌جمهور و برنامه دولت حدود یک سال است که در حال اجراست. چیزی حدود ۴۰۰ هزار واحد از ۴ میلیون واحد سهم استان ماست. بر اساس رهنمودهای استاندار و پیگیری مدیران در شهرهای مختلف استان طی چند ماه اخیر جهش واگذاری زمین را در شهرهای مختلف داشتیم .

    وی افزود : در سراسر کشور این اولین برنامه واگذاری زمین برای روستاییان است که نقطه عطفی محسوب می‌شود. در روستای تبادکان ۶۳ قطعه زمین را واگذار خواهیم کرد . تا این لحظه ۵۱ هزار نفر در سامانه ویژه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند .

    در پایان عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز اعلام داشت : با توجه به اینکه بخشی از سهمیه برش استانی تامین مسکن، به حوزه تامین مسکن روستایی مرتبط است، در اقدامی جهادی اراضی معیشتی (حداکثر تا مساحت ۵۰۰ متری با امکان تعریف مشاغل در محدوده زمین تحویلی) تعریف و اولین واگذاری اراضی به مردم بصورت ۹۹ ساله در محل امام زادگان تبادکان صورت گرفت .

    شایان ذکر است در این مراسم فرماندار مشهد نیز سخنانی را بیان کرد .




    مطالب مرتبط

    نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در بخش تامین زمین رتبه اول ، تعداد قراردادهای آماده سازی سایت‌ها رتبه اول ، تعداد پروانه‌های نوسازی در بافت فرسوده و ناکارآمد رتبه دوم و واگذاری زمین در بخش روستایی رتبه اول کشور را داراست و جزو استان‌های پیشران کشور است .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    قطار برقی مشهد - گلبهار - چناران یکی از طرح‌های دولت‌های قبل بود که وعده اتمام آن تا پایان‌کار دولت دوازدهم داده شده بود و بنا بود شهر جدید گلبهار به متروی مشهد متصل شود و حدفاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شود ، در ادامه چناران نیز به این پروژه ...

    |

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به‌صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود .

    |

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود .

    |

    نظرات کاربران