در حال بارگذاری ...
  • تاخیر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن پذیرفتنی نیست

    تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز باعث افزایش هزینه ها در ساخت و سازها خواهد شد از اینرو همه پروژه ها باید طبق موعد مقرر به بهره برداری برسند . هر گونه اقدام و عمل در کمک به اجرای پروژه های مسکن تعهد قانونی و همچنین نزد خداوند متعال دارای اجر و ثواب بسیاری خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار کرمانشاه گفت : باید پروژه های طرح نهضت ملی مسکن طبق زمان مقرر به متقاضیان تحویل گردد و از سوی دیگر نظارت و توجه ویژه به ساخت و سازها متناسب با اصول فنی و جلوگیری از سازه های غیر اصولی جزء وظایف جامعه مهندسین استان است .

    بهمن امیری مقدم" در نشست شورای مسکن استان ، اظهار داشت : ساماندهی هر چه سریعتر تعاونی های مسکن موضوعی بسیار مهم و الزامی است زیرا بعضی از این تعاونی ها در گذشته در حق مردم ظلم کردند و عملکرد و فلسفه کاری این تعاونی ها باید تعریف شده و تنها برای پروژه ای مشخص باشد . بعد از اتمام کار هر تعاونی در اجرای پروژه ، مناسب نیست که آن تعاونی برای پروژه دیگری هم به فعالیت خود ادامه دهد زیرا هر تعاونی فقط برای انجام امورات یک پروژه مجوز فعالیت کسب می کند .

    استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت : وظیفه مدیریت استان تلاش برای مسکن دار شدن مردم می باشد اما نباید اجازه تخلف به بعضی از تعاونی ها داده شود .

    نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برنامه دولت مردمی دکتر رئیسی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، بر تسریع در ساخت اجرای پروژه های مسکن در استان تاکید کرد و گفت : تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز باعث افزایش هزینه ها در ساخت و سازها خواهد شد از اینرو همه پروژه ها باید طبق موعد مقرر به بهره برداری برسند . هر گونه اقدام و عمل در کمک به اجرای پروژه های مسکن تعهد قانونی و همچنین نزد خداوند متعال دارای اجر و ثواب بسیاری خواهد بود .

    امیری مقدم در ادامه به طرح ابتکاری استان برای رونق هم‌زمان مسکن، تولید و اشتغال گفت : به منظور کمک به تولید ، رونق اقتصادی ، اشتغال و همچنین عمران و آبادانی استان ، تمام انجمن‌ها و پیمانکاران در قالب تسهیلات متفاوت ساخت و ساز، ملزم به خرید تولیدات استانی می‌شوند . بر اساس این طرح ابتکاری استان کرمانشاه، تسهیلات به جای پرداخت به انبوه ساز ، به حساب کارخانه و تولید کننده مصالح و تجهیزات واریز می‌شود تا این تسهیلات به طور کامل برای تامین نیاز پروژه‌های احداث مسکن مصرف شود و در عین حال منجر به رونق تولید و در نتیجه رونق اشتغال و کسب کار شود .

    استاندار کرمانشاه افزود : همچنین بر اساس این طرح، همه پیمانکاران و کارگران در ساخت و سازها باید بومی باشند زیرا علاوه بر کمک به توسعه عمران و اجرای پروژه های مسکن، اشتغال نیز برای ما بسیار مهم و دارای اولویت است .

    مقام عالی استان ، توجه به ساخت و سازها با رعایت اصول فنی را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: مهندسین باید با دقت و آشنایی کامل به دانش و اصول فنی در ساخت و سازها به انجام وظیفه بپردازند و همچنین باید با توانمندی و تجارب خود، قانون مداری را در ساخت و سازها سرلوحه کاری خود قرار دهند . چنانچه مشاهده شود که ساختمانی ، قانونی و با رعایت اصول فنی ساخته نشده حتماً باید نسبت به پلمب و تخریب آن اقدام کرد و نظام مهندسی وظیفه دارد که نظارت دقیق در اجرای تمام پروژه های مسکن داشته باشد و اگر به این نتیجه رسید که سازه ای بدون رعایت اصول فنی ساخته شده باید به متولیان ذیربط گزارش تا نسبت به تخریب آن اقدام شود .

    وی ابلاغ تمام مصوبات شورای مسکن استان را به تمام شهرداران به منظور در جریان قرار گرفتن مباحث این شورا لازم الاجرا عنوان کرد . هم زمان با اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان، دستگاه های خدمات رسان نیز باید نسبت به انجام زیرساخت های لازم در این پروژه ها اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران