در حال بارگذاری ...

خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن بر اساس ماده ۳۴۲ قانون مدنی غیر قانونی است

در زمان تشکیل پرونده فیزیکی توسط متقاضیان واجد شرایط مبنی بر آگاهی از غیر قانونی بودن خرید و فروش و لغو امتیاز در صورت اقدام به فروش متعهد شده و تعهد محضری ارائه نموده‌اند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد .

سعید شاهین فر از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : در راستای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد صاحب امتیاز و با دستور مقامات قضایی استان ، دفاتر رسمی از نقل و انتقال و همچنین ثبت وکالت در خصوص طرح مذکور ممنوع است . آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب سوداگران را نخورند .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : در زمان تشکیل پرونده فیزیکی توسط متقاضیان واجد شرایط مبنی بر آگاهی از غیر قانونی بودن خرید و فروش و لغو امتیاز در صورت اقدام به فروش متعهد شده و تعهد محضری ارائه نموده‌اند .

مشاورین املاک حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند

شاهین فر تاکید کرد : مشاورین املاک حق خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و این دستور العمل از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به مشاورین املاک ابلاغ شده است . بنا به اخبار واصله برخی از مشاورین املاک در سطح شهر متاسفانه اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند که در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی استان با جدیت بیشتری در این زمینه ورود کنند .

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت : امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به غیر وجود ندارد و هر گونه معامله در این خصوص غیر قانونی است .

شاهین فر بیان داشت : در این راستا با توجه به تاکیدات استاندار و مقامات قضایی استان در خصوص پیشگیری و کنترل این معاملات غیر رسمی و غیر قانونی که در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمت در بخش زمین و مسکن می‌شود و تضییع هر چه بیشتر حقوق شهروندان به ویژه اقشار کم بضاعت و مستضعف جامعه خواهد شد درخواست همکاری و نظارت بیشتر از سوی دستگاه‌های نظارتی استان و اقدامات لازم در این زمینه است .

وی ادامه داد : با توجه به عدم مشخص بودن واحدهای مسکونی متقاضیان (متراژ ، مساحت ، بلوک ، طبقه و غیره) و انتخاب آن زمان تحویل واحد و بر مبنای امتیاز بر اساس واریزی صورت گرفته ، در این راستا هر گونه معامله در این خصوص باطل و (معامله شی مجهول) و غیر قانونی است و کانون سردفتران و دفتر یاران استان نیز مکاتبات لازم انجام داده و هیچ گونه نقل و انتقال و وکالت در خصوص طرح‌های حمایتی صورت نمی‌پذیرد .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در پایان گفت : نقل و انتقال واحدها تنها بعد از مشخص شدن واحد مسکونی متقاضیان و انعقاد قرارداد پیش فروش با سازنده امکانپذیر است .




مطالب مرتبط

این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

|

وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۵۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن ...

|

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

|

واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات ، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان ، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از ...

|

نظرات کاربران