در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۴ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن استان فارس به صورت ویلایی

    مقرر شده در همه شهرهایی که زمین به میزان مورد نیاز وجود دارد ، ویلاسازی به قطعات ٢٥٠ تا ٢٧٠ مترمربعی انجام شود که تاکنون حدود ٤ هزار واحد به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که تاکنون ساخت حدود ٤ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد .

    محمودرضا طالبان اظهار کرد :‌ ساخت ۴ میلیون مسکن ، طی ۴ سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن از شعارهای اساسی دولت سیزدهم بوده است .

    وی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار واحد از مجموع این واحدها سهم استان فارس تعیین شده است ، افزود : ۴۲۰ هزار متفاضی این طرح در استان اقدام به ثبت نام کردند که پس از پالایش نهایی ، ١٤٢ هزار واحد ویژه خانوارهای مشمول این طرح احداث خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین با بیان این مطلب که فارس پس از پالایش نهایی ١٠ درصد از مجموع کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه اول را در کشور داریم، عنوان کرد : از مجموع ١٤٢ هزار واحد پیش‌بینی شده در فارس ، ٧٥ هزار واحد مربوط به شیراز ، ٣٢ هزار واحد مربوط به شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت (مرودشت ، فسا و جهرم) و ٣٥ هزار واحد هم مربوط به شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت است .

    طالبان ادامه داد: اخیرا با دستور رئیس جهمور، برای شهرهای زیر ٥٠ هزار نفر جمعیت ساخت دو طبقه‌ای های دو واحدی در دستور کار قرار گرفته و برای شهرهای بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار نفر جمعیت نیز دو طبقه‌ای های ٤ واحدی پیش‌بینی شده است . همچنین برای شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت آپارتمان سازی تا ٨ طبقه پیش‌بینی شده است .

    وی خاطرنشان کرد : مقرر شده در همه شهرهایی که زمین به میزان مورد نیاز وجود دارد ، ویلاسازی به قطعات ٢٥٠ تا ٢٧٠ مترمربعی انجام شود که تاکنون حدود ٤ هزار واحد به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران