در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن برای ۳۸ هزار متقاضی در استان خوزستان

    تفاوتی که همه طرح‌های نهضت ملی مسکن با مسکن مهر دارند این است که زیر نظر مشاور هستند و جانمایی‌ها و خدمات زیربنایی نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرند و در واقع طرح تکمیل است و نیازی به انجام مطالعات مجدد نیست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین نهضت ملی مسکن برای ۳۸ هزار متقاضی استان خبر داد .

    داریوش حسینی با اشاره به اهمیت تامین زمین و جانمایی مناسب برای احداث نهضت ملی مسکن اظهار داشت : مهمترین بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن جانمایی است، پس با دقت کامل در این خصوص عمل می کنیم تا متقاضیان نسبت به این طرح و مشارکت در سهم آورده مشتاق باشند .

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تاکنون برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر که واریز وجه داشته اند ، زمین واگذار شده و ساخت آن‌ها در حال انجام است ، افزود : در صورتیکه ۱۷۰ هزار نفر وجوه خود را واریز کنند، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان موظف به تامین زمین و تحویل مسکن به آن‌ها تا پایان دوره اول دولت سیزدهم است .

    حسینی به تامین زمین برای ۳۸ هزار متقاضی در استان اشاره و اضافه کرد : تفاوتی که همه طرح‌های نهضت ملی مسکن با مسکن مهر دارند این است که زیر نظر مشاور هستند و جانمایی‌ها و خدمات زیربنایی نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرند و در واقع طرح تکمیل است و نیازی به انجام مطالعات مجدد نیست .

    وی به جانمایی و تملک زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: با مشارکت و همکاری سازمان‌ها و اداره ها، کار تفکیک اسناد و مراحل قانونی و اداری در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    یکی از مشکلات اساسی طرح بزرگ به عنوان یکی از اولویت‌های دولت تامین زمین بود که در سال گذشته توانستیم در حوزه شهری علاوه بر زمین‌های قبلی ، زمین مورد نیاز برای ۵۴ هزار واحد را در سطح استان تامین کنیم .

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال ، ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

    |

    طرح مطالعات شناسایی محدوده و محلات بافت ناکارآمد شهری کلانشهر اهواز از جمله نیاز های ضروری شهر اهواز برای توسعه پایدار است .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    نظرات کاربران