در حال بارگذاری ...
  • نوسازی واحدهای فرسوده شهری گلستان سرعت می‌گیرد

    مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری نقش پررنگی داشته و ضروری است همه شهروندان از جمله سازندگان خرد و کلان ، مالکان و ساکنان بافت‌ها در امر نوسازی مشارکت کنند . این طرح در هفت منطقه در شهر گرگان ، چهار منطقه در گنبد کاووس و همچنین در زمین هایی که عرصه آن‌ها متعلق به دولت بوده قابلیت اجرایی شدن دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۴۰۱ موجب تسریع در ساخت واحدهای فرسوده و محلات ناکارآمد شهری می‌شود . 

    مهدی ملک اظهار کرد : آئین نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها از سوی دولت ابلاغ شد . بر اساس این آیین‌نامه به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده می‌شود تا اراضی ملی که بر اساس طرح‌های مصوب شهری در آن‌ها ساخت و ساز انجام شده و در حال بهره‌برداری بوده را به مالکان اعیانی واگذار کند .

    وی با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار در دولت مردمی سیزدهم اتفاق افتاده ، گفت : در این مصوبه سکونت‌گاه‌های غیررسمی که پیش از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده در اولویت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان این آیین‌نامه را فرصت مناسبی برای صدور سند مالکیت برای اراضی تصرفی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی عنوان کرد و افزود: هدف بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی از محلات ناکارآمد و بافت فرسوده است .

    ملک همچنین تصریح کرد : مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری نقش پررنگی داشته و ضروری است همه شهروندان از جمله سازندگان خرد و کلان ، مالکان و ساکنان بافت‌ها در امر نوسازی مشارکت کنند . این طرح در هفت منطقه در شهر گرگان ، چهار منطقه در گنبد کاووس و همچنین در زمین هایی که عرصه آن‌ها متعلق به دولت بوده قابلیت اجرایی شدن دارد . این مناطق در گرگان شامل محله قلعه حسن ، اوزینه ، انجیراب ، کوی محتشم ، اسلام آباد ، کوی عرفان ، چناران بوده و در گنبد کاووس محلات سید آباد، بدلجه، افعان آباد و چای بوئین جزو سکونت گاه های غیر رسمی محسوب می شوند .

    شناسایی ۱۱ سکونتگاه غیررسمی با ۳۵ هزار نفر جمعیت در گلستان

    وی افزود : تا کنون  ۱۱ سکونت گاه غیررسمی با جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر در گلستان شناسایی شده است .

    ملک  که پیش از این در خصوص استفاده از ظرفیت فعالان جهادی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سخن گفته بود ، در ادامه از ضرورت استفاده از ظرفیت این افراد در طرح بازآفرینی شهری خبر داد . چنانچه متقاضی در محلات هدف بازآفرینی قصد نوسازی بنایی داشته باشد ، از تمامی تسهیلات ، تخفیفات و حمایت‌های طرح نهضت ملی مسکن نیز برخودار خواهد شد .

    وی با بیان اینکه مالکین تا پایان سال ۱۴۰۱ مهلت دارند نسبت به درخواست خود برای استفاده از طرح بازآفرینی بافت فرسوده اقدام کنند ، گفت : متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ به سوالات خود در این حوزه با شماره ۰۱۷۳۲۲۲۲۱۴۸ تماس بگیرند یا به دفتر اداره واگذار املاک و حقوقی (اداره واگذاری) اداره کل راه و شهرسازی گلستان واقع در گرگان - خیابان شهید بهشتی – نبش ملاقاتی دوم – ساختمان شماره دو اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    با توجه به میزان سهمیه استان در واگذاری تسهیلات بانکی نوسازی ، برنامه ریزی‌های لازم برای واگذاری تسهیلات روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر انجام شد .

    |

    نظرات کاربران