در حال بارگذاری ...

بهره مندی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر اهواز از تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی

در صورتیکه هر واحد ۹۰ متری حدود ۶۰۰ میلیون تومان تمام شود ، ۴۰۰ میلیون آن با تسهیلات بانکی تامین می‌شود و باقیمانده مبلغ را متقاضی متناسب با ساخت باید پرداخت کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در اهواز ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد .

داریوش حسینی در خصوص نحوه اعطای وام به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان گفت : براساس تفام نامه‌ای که میان اداره کل راه و شهرسازی و بانک منعقد می‌شود، به متقاضیان در اهواز ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد .

داریوش حسینی می‌گوید : در تفاهم نامه‌ای که با کارگزار منعقد کرده ایم و کار ساخت را انجام می‌دهد ، اعطای وام براساس قیمت واقعی ساخت پرداخت می‌شود ، یعنی اگر ۹۰ متر ساخت انجام شود و طبق قیمت روز ساخت هر متر با نصب همه تجهیزات ، ۷ تا ۷ میلیون و ۵۰۰ تومان تخمین زده شده است .

وی ادامه داد : در صورتیکه هر واحد ۹۰ متری حدود ۶۰۰ میلیون تومان تمام شود ، ۴۰۰ میلیون آن با تسهیلات بانکی تامین می‌شود و باقیمانده مبلغ را متقاضی متناسب با ساخت باید پرداخت کند .

حسینی با بیان اینکه تسهیلات بانکی تزریقی به طرح‌ها با بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله هستند ، افزود : امیدواریم دولت نیز یارانه‌ای برای این طرح در نظر بگیرد تا سود تسهیلات نیز کمتر شود . براساس پیش بینی‌هایی که دولت برای اجرا و تکمیل طرح نهضت ملی مسکن انجام داده ، آن دسته از متقاضیانی که توان پرداخت ندارند مشخص شده اند و نهادهای حمایتی از جمله؛ کمیته امداد، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها نیز در این رابطه کمک می‌کنند و پس از اجرای طرح فروش اقساطی در مدت ۲ سال، دولت تدابیر مربوط را مطرح و اجرا خواهد کرد.




مطالب مرتبط

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

نظرات کاربران