در حال بارگذاری ...

تاکید بر نظارت مستمر بر پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه

خوشبختانه در سال‌های اخیر قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ساخت و ساز وضع شده است و اجرای این قوانین باعث شده تا احتمال خطرآفرینی ساختمان ها به حداقل برسند و در صورتی که سازندگان مسکن این قوانین را به طور کامل رعایت کنند شاهد مشکلات فاجعه بار در آینده نخواهیم بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حفظ مال و جان مردم در اولویت کاری این اداره است ، خاطرنشان کرد : کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلند مرتبه بر اماکن عمومی و ساختمانهای بزرگ شهرهای مختلف استان ، در جهت ایمن بودن ساخت و سازها نظارت مستمر داشته باشند .

مهرداد آهکی در دومین جلسه کارگروه استانی پایش ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه با حضور فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه حفظ مال و جان مردم در اولویت کاری این اداره است ، گفت : وظیفه کارگروه استانی ، پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلندمرتبه بر اماکن عمومی و ساختمان‌های بزرگ شهرهای مختلف استان ، در جهت ایمن بودن ساخت و سازها نظارت مستمر است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه اکیپ نظارت با بازدیدها و پایش ساختمان‌ها ، نسبت به شناسایی نقاط ضعف اقدام کند ، توضیح داد : نیاز است که که ابازارقانونی برای رفع ایرادات فنی آنها وارد مرحله اجرا می‌شویم .

آهکی مدیر کل راه و شهرسازی می‌گوید : این کارگروه وظیفه دارد ساختمان‌های بلند مرتبه ، مهم و ناایمن را در رابطه با خطر حریق ، زلزله ، فرونشست و فروریزش شناسایی و پایش کند و در رابطه با این خطرها ، راهکارهای رفع خطر و پایدار سازی را ارائه کند .

آهکی معتقد است رعایت آیین‌نامه ساخت و ساز، مانع از ایجاد خطرات و بحران‌های احتمالی است و تأکید کرد: ساختمان‌هایی که فاقد پایان کار هستند ، از نظر ایمنی در وضعیت نامشخصی به سر می برند و ممکن است در زمان وقوع خطراتی همچون زلزله و آتش‌سوزی برای ساکنین مخاطرات جدی جانی و مالی در پی داشته باشد و ضرورت دارد مردم از خریداری واحدهای مسکونی، تجاری و اداری در مجتمع‌های بلند مرتبه که فاقد گواهی پایان کار هستند خودداری کنند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : ساختمان های ناایمن اگر چه در حالت‌های عادی اتفاقی را به هم نمی‌رسانند اما در مواقع بحران ممکن است فاجعه بار شوند و اساسا ساختمان هایی که در آن ها ایمنی به صورت کامل رعایت نشده ، علاوه بر ایجاد ناامنی برای ساکنان همان ساختمان ، باعث می شود تا ساختمان های مجاور نیز دچار خطر شوند . در صورت بروز حادثه تنها ساختمان نا ایمن نیست که ممکن است خطرناک باشد بلکه ساختمان های کناری نیز دچار آسیب می شوند و از این جهت در زمان ساخت و ساز باید تا آنجایی که می شود به امنیت ساختمان دقت شود .

مهرداد آهکی در پایان گفت : خوشبختانه در سال‌های اخیر قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ساخت و ساز وضع شده است و اجرای این قوانین باعث شده تا احتمال خطرآفرینی ساختمان ها به حداقل برسند و در صورتی که سازندگان مسکن این قوانین را به طور کامل رعایت کنند شاهد مشکلات فاجعه بار در آینده نخواهیم بود .




مطالب مرتبط

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از رفع تصرف اراضی به مساحت بیش از ۴ هزار مترمربع توسط یگان حفاظت خبر داد .

|

طرح جامع شهر و افق جمعیتی با توجه به نرخ رشد تهیه خواهد شد و بر اساس مجموعه مطالعات صورت‌گرفته در ابعاد مختلف جهت تامین نیاز مسکونی و خدماتی جمعیت اضافه شونده و همچنین جبران کاستی‌های وضع موجود شهر تنظیم خواهد شد .

|

پروژه ۴۲۰۰ واحدی خودمالکی آموزش و پرورش مشکلاتی در راستای توزیع برق و همچنین دفع آب‌های سطحی داشت که طبق دستور استاندار کرمانشاه مقرر شد توزیع برق طبق قانون کار مشارکتی را با تعاونی داشته و شهرداری هم ۱.۵ کیلومتر لوله‌گذاری در راستای کنترل آب‌های سطحی انجام دهد .

|

امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها و تعریف پروژه‌ها بتوانیم فاصله عرضه و تقاضا را کاهش دهیم تا اثرش در قیمت اجاره‌بها نمایان شود و فشار کمتری به مستأجران استان وارد شود .

|

نظرات کاربران