در حال بارگذاری ...

شتاب در پروژه طرح نهضت ملی مسکن استان کردستان با رفع چالش کمبود زمین

برابر برنامه ریزی صورت گرفته ، طی چهار سال ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد در استان ساخته می‌شود که ۱۶ هزار واحد آن روستایی ، پنج هزار و ۷۰۰ واحد استیجاری ، ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد خود مالکی و بافت فرسوده نیز ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده طی دو ماه گذشته در راستای تامین زمین ، چالش‌های پیش رو کاهش و درحال رفع شدن بوده و رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود .

جهانگیر الیاسی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۲ هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند ، گفت : از این تعداد ۶۴ هزار نفر توسط سامانه تایید نهایی شده اند؛ لذا با توجه به تعداد بالای متقاضیان در استان کردستان و با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه و کمبود زمین های مناسب برای ساخت و ساز ، چالش اصلی ما ، تامین زمین مناسب برای متقاضیان بود که با تمهیدات اندیشیده شده و اتخاذ راهکارهای مناسب چالش های پیش رو کاهش و در حال رفع شدن بوده و رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود .

الیاسی اظهار کرد : برابر برنامه ریزی صورت گرفته ، طی چهار سال ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد در استان ساخته می‌شود که ۱۶ هزار واحد آن روستایی ، پنج هزار و ۷۰۰ واحد استیجاری ، ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد خود مالکی و بافت فرسوده نیز ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد است .

وی افزود : هم اکنون حدود ۶۰۰۰ واحد در شهرهای استان در حال ساخت است که ۳۵۰۰ واحد آن در سنندج در دست اجرا است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

نظرات کاربران