در حال بارگذاری ...

احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان

تا به امروز تمامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گلستان صد در صد پالایش شده اند و هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان در حال ساخت است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تعیین تکلیف صد درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد و گفت : اسناد مالکیت برای مالکان اعیانی بافت‌های فرسوده شهری گلستان صادر می‌شود .

مهدی ملک با یادآوری اینکه اداره کل راه و شهرسازی گلستان در بخش‌های ساخت و توسعه راه‌ها ، مسکن و همنیطور در حوزه‌های شهری اعم از طرح های جامع ، تفصیلی ، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده شهری مشغول فعالیت است از صرف هزینه ۳۰ میلیاردتومانی اعتباری برای احداث و بهسازی محورهای گلستان خبر داد .

ساخت ۳ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در استان گلستان

وی در ادامه به شرح وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان پرداخت و گفت : بزرگترین مانع ما در پیشروی این طرح عدم تملک اراضی مورد نیاز بود که با تاکید و همراهی دکتر زنگانه استاندار گلستان از این مانع عبور کردیم . با برگزاری مستمر جلسات شورای مسکن و شورای فرعی مسکن ، اراضی موردنیاز تامین شده و این زمین ها پس از تفکیک اراضی ، طراحی و دریافت مجوزهای لازم به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد .

ملک با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ هزار نفر از مردم گلستان در این طرح ثبت‌نام کرده اند ، گفت : تا به امروز تمامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گلستان صد در صد پالایش شده اند و هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان در حال ساخت است .

یکهزار و ۵۰۴ واحد نیمه‌کاره مسکن مهر به نهضت ملی الحاق شد

وی از الحاق واحدهای نیمه کاره مسکن مهر به طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : بیش از سه هزار واحد مسکن مهر نیمه ساخته در استان وجود دارد که تا کنون یکهزار و ۵۰۴ واحد از آن ها به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شد .

ساخت یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در خصوص وضعیت اجرایی این طرح در شهرستان گرگان گفت : در حال حاضر ، هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهر در دست احداث است .

اجرای پروژه یکهزار واحدی مسکن در سایت ۴۷ هکتاری گرگان

ملک ادامه داد : در روزهای آینده در سایت ۴۸ هکتاری گرگان عملیات اجرایی یک پروژه هزار واحدی نیز آغاز خواهد شد .

الحاق ۲۴ هکتار اراضی سازمان ملی در گنبد به طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد : در گنبد نیز با توجه به کمبود اراضی دولتی و با پبگیری های انجام شده ۲۴ هکتار از اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن به طرح نهضت ملی مسکن در این شهر الحاق شده است .

وی با بیان اینکه این اراضی ظرفیت احداث دو هزار واحد مسکونی را برای متقاضیان گنبد دارد ، گفت : در روزهای اخیر اسناد مالکیت ۶۵ هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال یافت .

ملک در ادامه سخنانش از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی سخن گفت و افزود : این طرح ، آیین نامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی را به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری  ایران که متولی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی است ،  دارد و هم‌اکنون در کشور  در حال اجرا است . تسهیلاتی که دولت برای این طرح معین کرده ۳۰۰ میلیون تومان با سود ۹ و نیم درصد بوده که نیمی از آن در پایان ساخت باید عودت داده می‌شود و نیم دیگر این تسهیلات با بهره ۱۸ درصد به بانک بازگردانده خواهد شد . طرح بازآفرینی بافت فرسوده به طرح نهضت ملی مسکن نیز الحاق شده و در حال حاضر پروانه یکهزار واحد از متقاضیان این طرح در گلستان صادر شده است .

وی با بیان اینکه برخی از این اراضی در سنوات گذشته در اختیار مردم بوده و این افراد اکنون برای اخذ سند مالکیت دچار مشکل هستند ، گفت : افرادی ساکن در این مناطق که پیش از سال ۱۳۹۴ تصرفاتی در این اراضی انجام داده‌اند ، می‌توانند با مراجعه به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان واقع در گرگان - خیابان شهید بهشتی - نبش ملاقاتی دوم و ادارات شهرستانی راه و شهرسازی نسبت به تشکیل پرونده برای اخذ سند مالکیت ملک خود اقدام کنند .




مطالب مرتبط

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون شش هزار و ۸۲۱ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد .

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

|

تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

|

نظرات کاربران