در حال بارگذاری ...
  • صدور سند مالکیت ۳۵ هزار و ۵۱ متر مربع از زمین‌های شهری استان مرکزی

    سند مالکیت ۳۵ هزار و ۵۱ مترمربع از زمین‌های شهری این استان در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زمین شهری صادر شده است که پنج هزار و ۴۲۱ متر مربع از این زمین‌ها داخل محدوده و ۲۹ هزار و ۶۳۰ متر مربع نیز داخل حریم هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : سند مالکیت ۳۵ هزار و ۵۱ مترمربع از زمین‌های شهری این استان در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زمین شهری صادر شد .

    حمید انعامی گفت : تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی ، از سال ۱۳۹۴ در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته و تمام اسناد دفترچه‌ای سال‌های گذشته با تعامل و همکاری نهادهای مختلف استانی بدون کمک مشاور و دفاتر سطح شهر به تک برگی تبدیل شدند . تعداد کل اسناد دریافت شده از سال ۹۵ تا سال گذشته سه هزار سند بوده که امسال ۳۰۰ سند تک برگی صادر شده است .

    انعامی ادامه داد : سند مالکیت ۳۵ هزار و ۵۱ مترمربع از زمین‌های شهری این استان در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زمین شهری صادر شده است که پنج هزار و ۴۲۱ متر مربع از این زمین‌ها داخل محدوده و ۲۹ هزار و ۶۳۰ متر مربع نیز داخل حریم هستند .

    وی بیان کرد : ۲۹ هزار و ۶۳۰ مترمربع از این اراضی در فراهان، ۳۶۲ مترمربع در اراک ، ۲ هزار و ۳۹۰ مترمربع در تفرش ، ۳۰۴ مترمربع در ساوه و ۲ هزار و ۳۶۵ مترمربع در شهرستان کمیجان قرار دارند که سند مالکیت ( تحصیل اراضی ) صادر شده است .

    وی با اشاره به دریافت صورت‌ مجالس تفکیکی اراضی و واحدهای سهم دولت در طرح های مشارکتی و تجاری نیز گفت : امسال دریافت صورت مجلس در طبقات ۳۳۰ مورد و در سطح ۲۶۸ مورد بوده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی له و علیه دولت نیز خاطرنشان کرد : تمام پرونده‌های مطروحه در دادگاه استان پس از ارائه لوایح و طرح شکایت و شرکت در نشست‌های رسیدگی توسط کارشناسان حقوقی اداره کل با تعامل و همکاری مشاورین و وکلا مورد دفاع قرار گرفته و آراء صادره ( له و علیه دولت) به منظور ثبت نهایی در سامانه یکپارچه املاک و حقوقی و ارائه گزارش به سازمان ملی ارسال شد . تعداد رای له و علیه ۱۰۰ رای و طرح دعوی و تشکیل پرونده برای متصرفین زمین‌های دولتی ۶۰ قطعه بوده است .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    نظرات کاربران