در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زاهدان از ابتدای آذرماه تاکنون

    از شهروندان گرامی درخواست داریم با مشاهده هرگونه زمین‌خواری مراتب را با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۲۵۰ مترمربع از اراضی دولتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زاهدان خبر داد .

    حسینعلی کریمی سرپرست املاک و حقوقی استان از رفع تصرف زمین‌های دولتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زاهدان خبر داد و اظهار داشت : تعدادی از زمین‌خواران اخیرا در گستره ۲۵۰ متر مربع محدوده شهرک جهاد زاهدان اقدام به دیوار کشی اراضی دولتی کرده بودند که یگان حفاظت این اداره کل به منظور پیشگیری از تصرف اراضی تحت تملک در شهرستان با دستور قضایی اقدام به تخریب دیوار کشی‌های انجام شده و جلوگیری از ادامه ساخت و سازهای غیر مجاز کرد .

    وی تاکید کرد : تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی سیستان و بلوچستان هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد این اداره‌ کل به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند تا به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی کنند .

    سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از همراهی و همدلی دستگاه قضا در رفع تصرف اراضی دولتی قدردانی کرد و گفت : از شهروندان گرامی درخواست داریم با مشاهده هرگونه زمین‌خواری مراتب را با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    هرکسی بخواهد اراضی دولتی را تصرف یا نسبت به دخل و تصرف و ساخت و ساز بدون دلیل مالکیت در اراضی ملی اقدام کند برابر قانون و مقررات با وی برخورد و در این زمینه با کسی مماشات نمی‌شود .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    نظرات کاربران