در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از ۱۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده تا بهمن ماه سال جاری

    تاکنون مبالغ قراردادهای منعقده تسهیلات بانکی در حوزه نوسازی شهری بالغ بر ۱۴۱ هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه ۱۱۱ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در حال نوسازی است که ۷۲ هزار واحد آن با حمایت دولت نوسازی می‌شود ، از بهره‌برداری ۱۵ هزار واحد نوسازی شده در بهمن امسال خبر داد .

    محمد آیینی در خصوص برخی اقدامات آن شرکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت : از محل اعتبارات ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد برای نوسازی به بانک مسکن معرفی شد که از این میزان ۱۲ هزار و ۵۹۰ واحد انعقاد قرارداد شده و مابقی در دست اقدام است .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد : در مجموع در بافت فرسوده ۱۱۱ هزار واحد در حال ساخت است که بیش از ۷۲ هزار واحد با حمایت دولت در حال نوسازی است . تاکنون مبالغ قراردادهای منعقده تسهیلات بانکی در حوزه نوسازی شهری بالغ بر ۱۴۱ هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است .

    آیینی توضیح داد : در برنامه است تا ۱۵ هزار واحد در بهمن امسال به بهره‌برداری برسد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    نظرات کاربران