در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اراضی ملی استان مازندران از ابتدای سال جاری

    این یگان با اجرای اقدامات ویژه ، ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض به اراضی دولتی و ملی ، با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به بیت‌المال را دارند، برخورد می‌کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان مازندران از رفع تصرف زمین از ابتدای سال جاری به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در استان خبر داد .

    سرهنگ باقی زاده فرمانده یگان حفاظت اراضی استان مازندران اظهار کرد : به دنبال رصد و پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان مازندران توسط عوامل یگان حفاظت اراضی و با تلاش و دقت کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان مازندران، اراضی ملی به مساحت۱۸۰ هزار مترمربع از چنگال زمین‌خواران خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد .  

    فرمانده یگان حفاظت اراضی استان مازندران خاطرنشان کرد : ارزش زمین های رفع تصرف شده از ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال برآورد شده است .

    وی افزود : همچنین این یگان با اجرای اقدامات ویژه ، ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض به اراضی دولتی و ملی ، با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به بیت‌المال را دارند، برخورد می‌کند .




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    جلوگیری از هرگونه اخلال ، تصرف ، تجاوز ، ایجاد مزاحمت ، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    نظرات کاربران