در حال بارگذاری ...
  • یکهزار و ۵۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه توسط بنیاد مسکن وارد مرحله ساخت شد

    بنیاد مسکن استان در سال جاری علاوه بر واحدهای آغاز شده اراضی احداث ۴ هزار واحد مسکونی را که معادل ۲۰۰ هکتار است از اداره راه و شهرسازی دریافت کرده که حداکثر تا یکماه آینده در قالب گروه‌های ساخت تحویل متقاضیان خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه با اعلام اینکه یکهزار و ۵۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان وارد مرحله ساخت شده که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدها ۲۰ درصد است از صدور بیش از ۸۹ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک خبر داد .

    شمس‌الله خدادادی بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، صدور سند برای واحدهای فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک تشریح کرد . تعداد شهرهایی که مشمول اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در استان شناسایی شده‌اند شامل ۳۰ شهر است که در این شهرها، ۷۷ هزار و ۸۹۴ نفر ثبت نام کردند و ۲۰ هزار و ۴۶۹ نفر متقاضی بعد از پالایش تایید نهایی شدند.

    اجرای ۱۵۸۰ واحد طرح نهضت ملی در برخی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان

    خدادادی ادامه داد : تعداد زمینی که تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص یافته است اراضی احداث یکهزار و ۵۸۰ واحد است که کار احداث واحدهای مسکونی برای این واحدها در ۹ شهرستان شروع شده و میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده ۲۰ درصد است . بنیاد مسکن استان در سال جاری علاوه بر واحدهای آغاز شده اراضی احداث ۴ هزار واحد مسکونی را که معادل ۲۰۰ هکتار است از اداره راه و شهرسازی دریافت کرده که حداکثر تا یکماه آینده در قالب گروه‌های ساخت تحویل متقاضیان خواهد شد .

    خدادادی گفت : در مجموع در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۵ هزار و ۵۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در دست انجام است.

    آغاز عملیات اجرایی ۱۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی در شهر کرمانشاه طی ماه‌های آتی

    مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه گفت : اجرای پروژه ۱۲ هزار واحدی سراج نیز در استان کرمانشاه برعهده بنیاد مسکن است که کارهای طراحی و انتخاب مشاور آن انجام و عملیات اجرایی ۳۶۰ واحد نیز آغاز شده است . مقرر شده تا ۱۲۰۰ واحد از این واحدهای مسکونی در قالب صنعتی‌سازی احداث شود که کار احداث آنها  حداکثر تا ۴۵ روز دیگر عملیاتی و اجرایی خواهد شد . در مجموع در کلانشهر کرمانشاه طی ماه‌ آینده ۱۵۰۰ واحد آغاز خواهد شد .

    صدور بیش از ۸۹ هزار جلد سند در استان کرمانشاه

    خدادادی در خصوص صدور سند به واحدهای روستایی و شهری فاقد سند گفت : در مجموع در شهرهای کوچک و روستاها تاکنون ۸۹ هزار و ۲۹۶ سند صادر شده است که ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آنها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۸۶ هزار و ۶۹۶ واحد آن در روستاها صادر شده است . سهمیه سال ۱۴۰۱ نیز در ارایه سند ۷۷۰ واحد است که عملکرد تا به امروز ۹۰۰ واحد و بیش از برنامه بوده است .

    مقاوم‌سازی ۷۲ درصدی واحدهای مسکونی روستایی استان

    مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه با اشاره به اینکه استان در موضوع طرح ویژه مسکن روستایی رتبه نخست را دارد گفت : هم اکنون ۷۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی معادل ۸۵ هزار و ۵۲۹ واحد روستایی مقاوم‌سازی شده است .

    خدادادی در خصوص اجرای طرح هادی روستایی نیز توضیح داد : ۱۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمانشاه وجود دارد که همگ دارای طرح هادی هستند و از این تعداد روستاها نیز معادل ۵۷ درصد روستاها طرح هادی در آنها اجرا شده است .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران