در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین احداث خانه های یک طبقه مطابق با سبک الگوی ایرانی - اسلامی سرعت می‌گیرد

    خوشبختانه بخش اعظمی از واحدها در حال اتمام است و امروز هم عملیات یک سایت ۳۵۰ هکتاری آغاز می‌شود که اقدام قابل توجهی است . به این ترتیب حدود ۷ هزار واحد مسکونی تحویل مردم عزیز می‌شود . با اقدامات انجام شده طی ۲ الی ۳ سال ، ۵۰ درصد به میزان مسکن موجود شهر طبس اضافه شده که اتفاق بزرگی است که هم در قیمت و هم پاسخ به تقاضا و نیاز بازار مسکن تاثیر گذار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت ۳۵۰ هکتاری برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار مطابق با سبک الگوی ایرانی - اسلامی در شهر طبس خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد .

    مهرداد بذرپاش طی سفر امروز خود به خراسان جنوبی ، با حضور در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت ۳۵۰ هکتاری واحدهای ویلایی در طبس با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اینکه باید چرخ تولید مسکن با سرعت بیشتری از گذشته بچرخد ، گفت : باید به شرایطی برسیم که همه مردم در ایران از حداقل سرپناه برخوردار باشند .

    وی با اشاره به سایت‌های ۷۹ هکتاری و ۵۰ هکتاری در این منطقه خاطر نشان کرد : خوشبختانه بخش اعظمی از واحدها در حال اتمام است و امروز هم عملیات یک سایت ۳۵۰ هکتاری آغاز می‌شود که اقدام قابل توجهی است . به این ترتیب حدود ۷ هزار واحد مسکونی تحویل مردم عزیز می‌شود . با اقدامات انجام شده طی ۲ الی ۳ سال ، ۵۰ درصد به میزان مسکن موجود شهر طبس اضافه شده که اتفاق بزرگی است که  هم در قیمت و هم پاسخ به تقاضا و نیاز بازار مسکن تاثیر گذار است .

    بذرپاش در ادامه خطاب به مدیران استان تاکید کرد : آماده سازی سایت و تکمیل واحدها را در اولویت قرار دهید و تامین زمین و تحویل‌ آن‌ها به مردم باید در اسرع وقت انجام شود .

    وی روش تامین زمین و احداث خانه های حیاط دار یک طبقه در طرح نهضت ملی مسکن را سیاست وزارت راه و شهرسازی در هر شهری که زمین کافی دارد ، دانست و گفت : روش جدید تحویل زمین به مردم، یکی از مدل‌های مطلوب است تا مردم با آورده خود و تسهیلات بانکی و سایر خدمات با سلیقه خود یک واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار تحویل بگیرند .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مدل بهترین روش مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی خواهد بود، افزود: این روش در هر نقطه از کشور که زمین کافی داشته باشد ، اجرا خواهد شد .

    بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عقب ماندگی‌های گذشته در حوزه مسکن و لزوم جبران آن در شرایط سخت کنونی گفت : اگرچه مشکلاتی از جمله آب ، برق و ... وجود دارد اما تولید مسکن کاری شدنی است .

    وی با بیان اینکه سیاست تامین زمین و احداث خانه های یک طبقه را با سرعت ادامه می‌دهیم ، افزود : این کار در چند ماه آینده با سرعت بیشتری در سراسر کشور انجام خواهد شد .

    وزیر راه و شهرسازی همچنین بر لزوم هرچه سریعتر آغاز فرایند تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین تاکید کرد . باید به شرایطی برسیم که کسی در ایران نباشد که از حداقل سرپناه محروم باشد .

    مهرداد بذرپاش در اولین سفر از دور دومین سفرهای استانی امروز پنج شنبه ۲۴ آذرماه در بدو ورود به استان خراسان جنوبی، در گلزار شهدای شهرستان طبس حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد .

    در این سفر علاوه بر آغاز عملیات اجرایی و اماده سازی ۳۵۰ هکتاری طبس ، برنامه تحویل کلید یک واحد مسکونی از پروژه ۳۸۸ واحدی، حضور در راهدارخانه ثمن شاهی در حاشیه بیرجند و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر راه های اصلی و فرعی و رفع چهارنقطه پرحادثه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    احمد نیکخواه نائینی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت است و از سال ۱۳۸۸ در معاونت معماری و شهرسازی مشغول به خدمت بوده است . وی همچنین در دولت های یازدهم و دوازدهم و در ابتدای دولت سیزدهم در سمت مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت داشته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در حکمی اطهره نژادی را به عنوان مشاور عالی منصوب کرد . در متن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی محسن صادقی به عنوان مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی منصوب شد .

    |

    وی متولد ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است . صادق مالواجرد در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

    |

    نظرات کاربران