در حال بارگذاری ...
  • بهسازی بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری در همکاری با هبیتات

    هم‌اکنون طرحی که برای سازه‌ بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی انجام می‌شود بر اساس آیین‌نامه ۲۸۰۰ است که تحلیل سازه آن بر اساس تحلیل نیرو انجام می‌شود . مقرر شده تا ۱۱ بیمارستانی که در برنامه بهسازی در همکاری با هبیتات و سازمان مجری هستند طراحی عملکردی داشته باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام اینکه طراحی بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی بازنگری خواهد شد از بهسازی بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری در همکاری با دفتر اسکان بشر خبر داد .

    علی نبیان در خصوص برنامه بهسازی برخی بیمارستان‌ها در همکاری با هبیتات توضیحاتی را ارایه کرد و گفت : سازمان مجری و دفتر اسکان بشر سازمان ملل برای بهسازی بیمارستان‌ها در بخش طراحی و اجرا، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند که بر اساس آن مقرر شده تا برای استعداد بالغ بر ۴ هزار تخت بیمارستانی مطالعه کاملی انجام شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : با دفتر اسکان بشر توافق شده تا بعد از مطالعه عناصری سازه‌ای ۱۱ بیمارستان با مجموع ۴ هزار تخت بیمارستانی یکی از آن بیمارستان‌ها، بهسازی شود . در حال حاضر نیز بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری با ۳۶۹ تخت بیمارستانی در برنامه بهسازی قرار دارد که بهسازی این بیمارستان ۷۰ درصد پیشرفت دارد . هم‌اکنون طرحی که برای سازه‌ بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی انجام می‌شود بر اساس آیین‌نامه ۲۸۰۰ است که تحلیل سازه آن بر اساس تحلیل نیرو انجام می‌شود . مقرر شده تا ۱۱ بیمارستانی که در برنامه بهسازی در همکاری با هبیتات و سازمان مجری هستند طراحی عملکردی داشته باشند .

    طراحی عملکردی برای بیمارستان‌ها الزامی می‌شود

    وی یادآور شد : همکاری سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با دفتر اسکان بشر به سه بخش تقسیم شده است . بخش نخست آموزش مشاوران ، پیمانکاران و کارکنان فنی سازمان مجری است . بخش دوم نیز توسعه ظرفیت است که مطالعه و تدوین آیین‌نامه‌ها را منجر می‌شود و بخش سوم نیز تداوم همکاری در بخش اجراست که در این بخش همکاری برای بهسازی بیمارستان ساری در حال انجام است .

    مطالعه بهسازی بیمارستان ‌آیت‌الله طبرسی ساری در همکاری با دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت : مطالعات اجرای بهسازی بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری در همکاری با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در حال انجام است . برای سایر بیمارستان‌ها نیز مقرر است تا مشاوران طرف قرارداد با سازمان مجری در همکاری با دفتر هبیتات این مطالعات را انجام بدهند .




    مطالب مرتبط

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران