در حال بارگذاری ...
  • اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان برای باز پس گیری اراضی ملی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از پیگیری این اداره کل برای خلع ید دو قطعه اراضی ملی و واگذاری به سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد .

    مهدی ملک اظهار کرد : در راستای تکالیف قانونی و به منظور حفظ و حراست از بیت المال و انفال و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و رهاسازی اراضی ملی تصرف شده داخل محدوده و حریم شهرها ، اداره کل راه و شهرسازی گلستان اقداماتی در دستور کار دارد .

    وی افزود: تمامی اراضی داخل محدوده و حریم شهرها در اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری ، ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی آن و همچنین ماده شش قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و همچنین ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن در مالکیت دولت جمهوری اسلامی، به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن قرار می گیرد و در استان ها تولی گری اراضی مذکور با ادارات کل راه و شهرسازی استانها می باشد .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : بدین منظور اقداماتی از سوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای بازپس گیری دو قطعه زمین در شهر گرگان پس از طی کردن مراحل قضایی و قانونی به مساحت های ۱۳ هزار متر مربع و همچنین دو هزار و ۳۹۲ متر مربع جمعا به ارزش بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته است .

    ملک همچنین تصریح کرد : با توجه به اینکه خواندگان نسبت به تعرض و تصرف غیرقانونی اراضی ملی اقدام کرده اند ، اداره کل راه و شهرسازی درخواست قانونی خود را نسبت به خلع ید ، قلع و قمع مستحدثات و پرداخت اجرت المثل ایام تصرف تا زمان اجرای حکم به مراجع ذیصلاح ارسال کرده است .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در روزهای اخیر یک قطعه زمین دولتی به مساحت ۴۴۸ متر مربع ...

    |

    نظرات کاربران