در حال بارگذاری ...
  • آغاز فرآیند احداث ۳۶۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان

    علاوه بر ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی که با میانگین پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجراست یکهزار و ۲۰۰ واحد دیگر نیز در سراوان کلنگ‌زنی شده و در روند اجرا قرار گرفته است . از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تاکنون ۵۴ هزار و ۲۵۰ قطعه زمین به روستاییان با کاربری مسکونی واگذار شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از فرآیند احداث ۳ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت : از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تاکنون ۵۴ هزار و ۲۵۰ قطعه زمین به روستاییان با کاربری مسکونی واگذار شده است .

    مصطفی بیک‌مداح گزارشی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارایه کرد و گفت : تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان با میانگین پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجراست .

    مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ضمن اعلام این مطلب که تا اتمام سال جاری ۷۵ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد ، افزود : علاوه بر ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی که با میانگین پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجراست یکهزار و ۲۰۰ واحد دیگر نیز در سراوان کلنگ‌زنی شده و در روند اجرا قرار گرفته است . از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تاکنون ۵۴ هزار و ۲۵۰ قطعه زمین به روستاییان با کاربری مسکونی واگذار شده است .

     ۸۰۰ واحد در حاشیه زاهدان تکمیل شد

    وی در خصوص برنامه‌های بنیاد مسکن برای ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد گفت : بنیاد مسکن استان در همراهی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان ، ساماندهی و بهسازی معابر و نوسازی بافت فرسوده حاشیه شهرهای چابهار ، زاهدان ، زابل و ایرانشهر را بر عهده دارد . در زاهدان بهسازی و نوسازی ۱۰ هزار واحد در برنامه قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    بیک‌مداح ضمن دعوت از مردم در بهسازی واحدهای مسکونی خود با مشوق‌هایی که توسط دولت برای این بافت‌ها در نظر گرفته شده  است ، افزود : تسهیلات ارایه شده در بافت‌های ناکارآمد کم‌بهره ، نظارت و نقشه رایگان و مصالح با قیمت مناسب به متقاضیان واگذار می‌شود که زمینه خوبی برای مشارکت مردم در بهسازی و نوسازی واحدهاست .

    فرآیند ساخت ۴۰۰ واحد در حاشیه شهر چابهار

    وی در خصوص ساماندهی و بهسازی حاشیه شهر چابهار نیز اعلام کرد : برای ساماندهی حاشیه شهر چابهار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است که نزدیک به ۴۰۰ واحد کار ساخت واحدها را آغاز کرده‌اند .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران