در حال بارگذاری ...
  • ۴۲ پروژه بازآفرینی شهری در سیستان و بلوچستان در حال اجرا است

    هم‌ اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت استان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : ۴۲ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان توسط این اداره کل در مناطق حاشیه و بافت های فرسوده مصوب چهار شهر زاهدان ، زابل ، سراوان و خاش در دست اجرا است .

    عطاء‌اله اکبری در حاشیه همایش سفیران نوسازی بم برای ایران قوی که با حضور عضو هیئت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران در زاهدان برگزار شد ، اظهار کرد : این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت‌زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر مذکور و ارتقای ایمنی محلات شهری در چند سال اخیر اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت‌های سازمانی خود در دستور کار ویژه قرار داده است که اجرای ۴۲ پروژه در سالجاری نمونه ای از آنها بشمار می رود .

    وی ادامه داد : به همین ‌منظور در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی ، بهسازی و آسفالت معابر ، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی ، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف و ساخت فضاهای تفریحی در اولویت کاری قرار گرفته است .

    مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اداره کل همچنین علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی در مناطق مورد هدف باز آفرینی شهری استان در جهت کاهش مخاطرات طبیعی و تامین سرانه ها، مطالعه طرح های تفصیلی شهرهای زابل و زاهدان را با رویکرد باز آفرینی در دست اجرا دارد . این اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سالجاری به منظور کمک هر چه سریعتر به بهسازی مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان علاوه بر پروژه های در دست اقدام حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را جهت بهسازی معابر این مناطق در نظر گرفته است .

    اکبری افزود : هم‌ اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت استان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد .

    مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان وسعت بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های زیرپوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود : تمام تلاش همکاران ما با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    نظرات کاربران