در حال بارگذاری ...
  • تخصیص قیر رایگان بر توسعه محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان موثر است

    از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ ، مبلغ ۱۷ میلیارد تومان منابع تخصیص قیر رایگان به استان بوده که با توجه به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی گلستان در حوزه آسفالت ، این مبلغ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد . تخصیص قیر رایگان به شهرداری گرگان و تکمیل ساختمان های نیمه کاره سطح شهر گرگان در محلات هدف بازآفرینی ، اعم از کوی انجیراب ، موجب توسعه بافت ناکارآمد این شهر می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در سومین روز نشست تخصصی آموزه های زلزله بم گفت : تخصیص قیر رایگان از محل شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری گرگان و تکمیل بناهای نیمه کاره مستقر در محلات هدف بازآفرینی این شهر ، نقش اثر گذاری بر توسعه محلات فرسوده و ناکارآمد گرگان خواهد داشت .

    مهدی ملک اظهار کرد : وجود گسل خزر با میزان لرزه خیزی ۵/۷ ریشتر موجب شده گلستان دومین استان خطرپذیر کشور شود . مشابه حادثه بم در سنوات گذشته در شهر قدیم جرجان رخ داده و خسارات فراوانی به این استان وارد کرده است . در این راستا ضروری است که از تجربیات گذشته و سازندگان شهر بم استفاده کرده تا میزان آسیب را در استان گلستان ، در زمان حادثه، به حداقل برسانیم .

    ملک با بیان اینکه جامعه مهندسی امروزه یک تکلیف سنگین بر عهده دارد ، گفت : تسهیل گری در حوزه ساخت و ارتقا کیفیت زندگی ساکنین بافت های نارکارآمد ، مجموع اقداماتی است که وزارت راه و شهرسازی در کنار شهرداری ها و در راستای بازآفرینی شهری انجام می دهد .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود : تخصیص قیر رایگان ، برگزاری کلاس های آموزشی برای ارتقا فرهنگ عمومی محلات و رفع کمبود سرانه های خدماتی و آموزشی بخشی از اقدامات شرکت بازآفرینی شهری در کشور می باشد . بسته های تشویقی خوبی نیز از جانب این شرکت برای سازندگان مصوب شده که روند احداث ، نوسازی و مقاوم سازی را برای سازندگان تسهیل و تسریع می کند .

    ملک در ادامه سخنانش گفت : از سازندگان و انبوه سازان استانی نیز خواستاریم در این مناطق نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده تا مردم محلات هدف بازآفرینی گلستان از حداقل های جامعه بشری که یک بنای ایمن است بهره مند شوند .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : در سنوات گذشته اقدامات خوبی در راستای بهسازی بافت تاریخی استان با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری گرگان انجام شد که با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان بخش وسیعی از بافت تاریخی گرگان مرمت شده است .

    وی با بیان اینکه بهسازی محلات هدف بازآفرینی گلستان نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی بوده ، گفت : تخصیص قیر رایگان از محل شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری های گلستان نقش اثرگذاری بر توسعه این محلات گذاشت .

    ملک همچنین خبر داد : از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ ، مبلغ ۱۷ میلیارد تومان منابع تخصیص قیر رایگان به استان بوده که با توجه به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی گلستان در حوزه آسفالت ، این مبلغ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد . تخصیص قیر رایگان به شهرداری گرگان و تکمیل ساختمان های نیمه کاره سطح شهر گرگان در محلات هدف بازآفرینی ، اعم از کوی انجیراب ، موجب توسعه بافت ناکارآمد این شهر می شود .

    وی در انتهای سخنانش گفت : تکلیف ما به عنوان یک قوه ی عاقله در حوزه مهندسی و نظام مهندسی احداث بناهای مقاوم بوده تا آیندگان از تصمیمات ما بهره مند شده و به نیکی از از دولتمردان یاد کنند .

    گفتنی است گرگان دارای ۲۱ محله کم برخودار بوده که بیش از ۹۷ هزار نفر در این نقاط ساکن هستند .




    مطالب مرتبط

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    فناوری‌های نوین همچنین تاثیرات قابل توجهی بر تولید مسکن در استان‌های دارای کمبود زمین به ویژه در استان گلستان که به طور جدی با این معضل روبرو هستیم ، داشته و راه حلی موثر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است .

    |

    تحویل به‌موقع واحدها بدون کاهش کیفیت ، اولویت اصلی ماست و پیمانکار باید با دقت و سرعت لازم مراحل کاشی‌کاری و تأسیسات را به اتمام برساند .

    |

    نظرات کاربران