در حال بارگذاری ...
  • هشت محله در زنجان برای نوسازی و مقاوم سازی مشخص شده است

    محلات هدفی که کم برخوردار بوده و نیازمند مقاوم سازی و نوسازی است مورد بررسی قرار می‌گیرد . تسهیلاتی در اختیار سازندگان و مردم قرار می گیرد که توسط اداره کل راه و شهرسازی قابل پیگیری است و امیدواریم در بحث نوسازی و مقاوم سازی محلات هدف در شهر زنجان قدم‌های خوبی برداریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : در خصوص نوسازی و مقاوم‌سازی محلات هدف ، هشت محله در زنجان مشخص شده است .

    اصغر اسماعیلی در همایش آموزه‌های زلزله بم با محوریت نشست تخصصی بازآفرینی شهری در محل حسینیه اعظم زنجان ، گفت : خوشبختانه این نشست با حضور افراد و اعضای موثر با برنامه ریزی مدون و درستی برگزار شد .

    وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای این نشست در ساخت و سازهای شهری نقش مهمی دارند ، اظهار داشت : امیدوارم این نشست خروجی مثبتی به دنبال داشته باشد و مقاوم سازی سازه‌ها و ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد . اجرای طرح‌هایی در محلات هدف در بحث بازآفرینی شهری ، جزو برنامه‌های راه و شهرسازی در کشور است و در استان‌ها نیز پیگیری می‌کنیم .

    اسماعیلی با بیان اینکه محلات هدفی که نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی است مورد بررسی قرار می‌گیرد ، تاکید کرد : این نشست با هدف احیای توانمندسازی و تقویت بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار در استان زنجان برگزار شد .

    وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری کار مشترکی است که در وزارت راه و شهرسازی و با هماهنگی و همکاری شهرداری‌های کشور انجام می‌شود ، ابراز کرد : بخشی از این وظایف را شهرداری به دوش می‌کشد و راه و شهرسازی به عنوان دستگاه حاکمیتی در بازآفرینی شهری نقش خود را باید ایفا کند و در این راستا طرح‌هایی در محلات هدف در بحث بازآفرینی شهری و بافت فرسوده که جزو برنامه‌های مهم راه و شهرسازی در کشور و به تبع آن استان‌ها است پیگیری شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : محلات هدفی که کم برخوردار بوده و نیازمند مقاوم سازی و نوسازی است مورد بررسی قرار می‌گیرد . تسهیلاتی در اختیار سازندگان و مردم قرار می گیرد که توسط اداره کل راه و شهرسازی قابل پیگیری است و امیدواریم در بحث نوسازی و مقاوم سازی محلات هدف در شهر زنجان قدم‌های خوبی برداریم .

    وی با اشاره به اینکه در خصوص نوسازی و مقاوم‌سازی محلات هدف هشت محله در زنجان مشخص شده است، افزود: امیدواریم با حضور همکاران در شهرداری زنجان و اداره‌کل راه‌و شهرسازی استان، در بخش بازآفرینی شهری فعالیت می‌کنند این همکاری به صورت همراهی تداوم داشته باشد و نتیجه این همکاری استفاده بهتر مردم از این محلات باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه زلزله بم نقطه شروعی برای مهندسین کشور شد و نیاز است درس‌هایی از این زلزله و حادثه بگیریم ، متذکر شد : متاسفانه این درس به قیمت از دست دادن هموطنان عزیزمان در شهر بم شد ولی درس‌های بسیار آموزنده‌ای به همراه داشت .




    مطالب مرتبط

    ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ...

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    با برگزاری این نمایشگاه شاهد ارتقا کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع خواهیم بود . برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و در ساخت و سازهای مسکن به کیفیت بسیار توجه می‌شود .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قیدار احداث می‌شود که در این میان پیش بینی می‌کنیم با تأمین ۵۰ هکتار زمین تمام درخواست‌های متقاضیان جوانی جمعیت و ایثارگران هم پوشش داده شود .

    |

    نظرات کاربران