در حال بارگذاری ...
  • اختصاص محدوده ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان به عنوان پشتوانه پروژه‌های بافت‌های فرسوده استان قم

    از سال ۹۶ مشارکت و رغبت مردم در راستای بهسازی و نوسازی بناها در بافت فرسوده به دلیل آنکه مشوق‌های در نظر گرفته شده با تورم کشور همراه نبوده کم شده است و قم در این زمینه نسبت به سایر شهرها عقب ماندگی‌هایی دارد که کمبود اعتبارات را می‌توان دلیل عمده آن برشمرد و با این اعتبارات محدود در نظر گرفته شده که به صورت قطره چکانی است و از سویی دیگر با موازی کاری‌هایی که صورت می‌گیرد نمی‌توان انتظار تحول در این بخش داشت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت : دو زمین با محدوده ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری در منطقه پردیسان به عنوان پشتوانه پروژه‌های بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است .

    فهیمه فتاحی اظهار داشت : محدوده بافت فرسوده شهر قم ، هزار و ۵۸۷ هکتار است که بخش عمده ای از این بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر قم و اطراف حرم مطهر و مناطق یک ، سه و بخش‌هایی از منطقه دو قرار دارد . دو زمین با محدوده ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری در منطقه پردیسان به عنوان پشتوانه پروژه‌های بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است .

    فتاحی با بیان اینکه بهسازی بافت فرسوده قم از ۷ سال قبل آغاز شده است افزود : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ؛ ۱۴ محور تاریخی و فرهنگی در هسته مرکزی شهر و پیرامون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که تردد زائران در آن بسیار بوده ، انجام شده است .

    وی ادامه داد : اقداماتی که در راستای بهسازی محورهای تاریخی و فرهنگی قم صورت گرفته شامل ، شامل کف سازی ، بهسازی جداره‌ها و زیرساخت‌ها و نیز معرفی بناهای تاریخی آن محدوده می‌باشد و اساساً حوزه فعالیت اداره کل راه و شهرسازی در بافت‌های فرسوده پرداختن به پروژه‌های عمومی از جمله اصطلاح شبکه‌ها و زیرساخت‌های این مناطق است و در مالکیت‌های خصوصی نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود : از سال ۹۶ مشارکت و رغبت مردم در راستای بهسازی و نوسازی بناها در بافت فرسوده به دلیل آنکه مشوق‌های در نظر گرفته شده با تورم کشور همراه نبوده کم شده است و قم در این زمینه نسبت به سایر شهرها عقب ماندگی‌هایی دارد که کمبود اعتبارات را می‌توان دلیل عمده آن برشمرد و با این اعتبارات محدود در نظر گرفته شده که به صورت قطره چکانی است و از سویی دیگر با موازی کاری‌هایی که صورت می‌گیرد نمی‌توان انتظار تحول در این بخش داشت .

    فتاحی با بیان اینکه بهسازی منطقه چهل اختران قم بیش از ده سال متوقف بود افزود : هم اکنون عملیات اجرایی بهسازی آن آغاز شده که در این زمینه نیازمند مشارکت مردم و همچنین مدیریت شهری هستیم .

    گفتنی است اراضی ۴۸ هکتاری در حد فاصل تقاطع بلوار امام علی(ع) و بلوار امام صادق(ع)  و اراضی ۳۲ هکتاری در انتهای بلوار امامت پردیسان قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    وزارت راه و شهرسازی طبق مواد سه و چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت باید نسبت به تامین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات لازم را انجام بدهد .

    |

    نظرات کاربران