در حال بارگذاری ...
  • ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی رویکرد اصلی دولت سیزدهم در شهرهای جدید است

    در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم به طور قطع ، ساخت مسکن به صورت محدود در تراکم ارتفاع انجام می‌شود ، تا تقاضای شهر جدید و مردم را بتوان مدیریت کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید گفت : ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با ساخت خانه‌های ویلایی حیاط دار رویکرد اصلی دولت سیزدهم در شهرهای جدید است .

    سیدعلیرضا مکبری در حاشیه بازدید از شهر جدید امیرکبیر گفت : در هشت شهر جدید کشور ساخت خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار کلید خورده و یکی از برنامه‌های تحولی در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن ، توجه به سبک و سیاق خانه‌سازی با مدل ایرانی - اسلامی است . ساخت این مدل ساختمان‌سازی در شهرهایی که زمین به میزان ‌کافی وجود داشته باشد و از طرفی مورد تقاضای مردم باشد بدون شک انجام می‌شود و تاکنون نیز اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است .

    مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید کشور اظهار داشت : در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم به طور قطع ، ساخت مسکن به صورت محدود در تراکم ارتفاع انجام می‌شود ، تا تقاضای شهر جدید و مردم را بتوان مدیریت کرد .

    مکبری ادامه داد : فلسفه ایجاد شهرهای جدید ، سرریز ، کنترل ، توازن و گسترگی جمعیت در شهرهای مجاور کلانشهرها است تا بتوانند از ظرفیت و زیرساخت ها بیشترین بهره‌گیری را داشته باشند و این مهم باید مدنظر ویژه قرار گیرد که در این راستا تقاضای مردم مهم است چرا که تقاضای سکونت در این شهرها ، فرآیند کار را تسریع می‌کند . اکنون در خصوص ساخت خانه‌های ویلایی و حیاط دار در شهرهایی همچون پرند، پردیس و هشتگرد تقاضای خوبی وجود دارد و مردم در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و درخواست سکونت دارند .

    آغاز ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ مسکن یک طبقه و دوطبقه حیاط‌دار در پرند

    مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید کشور بیان کرد : اکنون در شهر پرند ساخت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ مسکن یک و دو طبقه به صورت مشارکتی حیاط‌دار و سه و چهار طبقه در مناطقی که زمین محدود است آغاز شده است .

    مکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت شهر جدید امیر کبیر ، گفت : این شهر جدید از جمله شهرهایی است که با نگاه ویلایی‌سازی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی شده و باید در مرحله بعدی که عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی هدفگذاری شده ، نمادها ، هویت‌ها و مولفه‌های داخلی و خارجی به خصوص در نمای ساختمان‌ها مد نظر قرار گیرد .

    مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید کشور یادآور شد : سقف خانه‌ها نباید به صورت شیروانی باشد چرا که نماد یک خانه حیاط‌دار ، مولفه‌های ایرانی و کاشیکاری فیروزه‌ای است که امکان اجرای آن در این سبک خانه‌سازی وجود ندارد . با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید هویت شهر جدید امیرکبیر کامل شود و به عنوان شهر زیست پایدار شهری با مدل ایرانی و اسلامی مطرح باشد.

    شهر جدید امیرکبیر در ۴۰ کیلومتری اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

    |

    نظرات کاربران