در حال بارگذاری ...
  • افتتاح بخشی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گنبد کاووس تا پایان سال جاری

    ۲۴ هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن نیز در گنبد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و الحاق به طرح در دست طراحی قرار دارد . همچنین اداره کل راه و شهرسازی گلستان یک قطعه زمین به مساحت هفت هزار متر مربع در شهرک بهارستان گنبد را برای احداث ۹۶ واحد مسکونی در اختیار بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان قرار داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : طرح نهضت ملی مسکن در شهر گنبد از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و تا پایان سال ۳۲ واحد از واحدهای مسکونی این طرح افتتاح خواهد شد .

    مهدی ملک اظهار کرد : در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در حوزه تولید و عرضه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان در شهرستان گنبدکاووس نسبت به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی انجام داده است . طبق قانون جهش تولید مسکن تمامی دستگاه های دولتی موظفند که وظایف خود را در قبال اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن انجام دهند ، که در این راستا ۶۵ هکتار از اراضی مازاد دولتی در گنبد به این طرح واگذار شد .

    وی افزود : این اراضی در ضلع شمال شرقی گنبد قرار داشته و در حاضر به تملک سازمان ملی زمین و مسکن در امده است .

    ملک از ثبت نام ۱۳ هزار متقاضی مسکن در گنبد کاووس سخن گفت و تصریح کرد : ۲۴ هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن نیز در گنبد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و الحاق به طرح در دست طراحی قرار دارد . همچنین اداره کل راه و شهرسازی گلستان یک قطعه زمین به مساحت هفت هزار متر مربع در شهرک بهارستان گنبد را برای احداث ۹۶ واحد مسکونی در اختیار بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان قرار داده است .

    وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، گفت : با تلاش های کارکنان اداره کل راه و شهرسازی و همکاری بین دستگاه های متولی ، ۳۲ واحد از این پروژه ۹۶ واحدی تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید . با اهتمام استاندار گلستان و برگزاری جلسات مکرر شورای مسکن استان و همچنین شهرستان ، بخش اعظمی از نیاز ما در حوزه زمین از محل اراضی دولتی تامین شده و اکنون با مانعی برای اجرای این طرح در گنبد و ثبت نام متقاضیان مواجه نیستیم .

    وی در ادامه از استفاده از ظرفیت بافت فرسوده شهری برای تامین نیاز مسکن استان خبر داد و گفت : در بافت های فرسوده استان ضوابط و بسته های تشویقی خوبی به سازندگان ارائه می شود که با استقبال سازندگان از این طرح ها ، کمبود مسکن در گلستان جبران می شود .




    مطالب مرتبط

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    نظرات کاربران