در حال بارگذاری ...
  • فعال شدن کارگروه وقف بهارستان ذیل ستاد بازآفرینی شهری با دستور رییس جمهور

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییسی جمهور در سفر به شهرستان بهارستان به سازمان ثبت و اسناد کشور دستور داد تا کارگروه وقف را ذیل ستاد باز آفرینی در منطقه بهارستان فعال کند و در این خصوص گزارشی به رییس جمهور بدهند .

    آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه در ادامه سفرهای خود به شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان تهران به بهارستان که دارای سه شهر صالحیه ، گلستان و نسیم شهر است ، رفت . این چهارمین سفر رییس جمهور از زمان تصدی ریاست جمهوری تا کنون به شهرستان های استان تهران محسوب می شود .

    وی در ابتدای ورود به بهارستان از عملیات بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی حضرت ابوالفضل (ع) بازدید داشت که در این بازدید مصوب شد برای تجهیز این بیمارستان ۵۱۶ میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته شود .

    همچنین رئیس جمهور در ادامه سفر به شهرستان بهارستان از طرح نیمه کاره و راکد کمربندی جنوبی این شهرستان بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت و برای قطعه ۵ کیلومتری این کمربندی در بهارستان مصوب شد اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این قطعه در نظر گرفته شود .

    آیت الله رییسی همچنین در بازدید از بافت های فرسوده شهرستان بهارستان که بالغ بر هزار هکتار است در دستوری به وزیر راه وشهرسازی و محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خواستار جمع بندی الزامات و نیازهای این مناطق شد و تاکید کرد در اولین فرصت وزیر راه و شهرسازی بازدید میدانی از روند اجرایی شدن مصوبات پیرامون بافت های فرسوده داشته باشند .

    رییسی جمهور در ادامه به سازمان ثبت و اسناد کشور دستور داد تا کارگروه وقف را ذیل ستاد باز آفرینی در منطقه بهارستان فعال کند و در این خصوص گزارشی به رییس جمهور بدهند .

    همچنین بنا به دستور رییس جمهور مصوب شد ایستگاهی از متروی اسلام شهر به پرند در بهارستان با تامین اعتبار توسط شهرداری منطقه ایجاد شود .

    در پایان رییس جمهور به صورت سرزده و میدانی از پایانه اکبر آباد بازدید و شنونده نظرات رانندگان حوزه حمل و نقل جاده ای بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت) ، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود .

    |

    نظرات کاربران