در حال بارگذاری ...
  • اولویت مجلس تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده تهران در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه اولویت مجلس تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری است بر بهره‌مندی از گروه‌های جهادی تخصصی برای مشارکت مردم در نوسازی واحدهای فرسوده تاکید کرد .

    اقبال شاکری نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس ، عضو کمیسیون عمران مجلس و رییس فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران دیدار و در خصوص موضوعات مختلف در حوزه بازآفرینی شهری به  بحث و تبادل نظر پرداخت .

    در این نشست موضوعاتی از قبیل ، پیگیری انجام پروژه‌های بازآفرینی شهری در محدوده‌ها و محلات هدف ، بسته تشویقی شهرسازانه ، تسهیلات ارزان قیمت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری ،  کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه  تخفیفات  ویژه زمان صدور پروانه و عوارض توسط شهرداری ها ، قوانین و تخفیفات ویژه نوسازی مسکن بصورت مردمی ساز در محدوده‌های هدف ، نهضت آسفالت کلیه معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری ظرف سه سال در صورت تامین اعتبار و حمایت مجلس شورای اسلامی بیان شد .

     مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در رابطه با رویداد سراسری و پویش جهادی و عظیم «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» اظهار کرد : طی سه روز مقارن با سالروز  زلزله تلخ بم در ۱۰۰ شهر بزرگ کشور که ۶۷ درصد بناهای ناپایدار در این شهرها واقع شده اند ، این پویش برگزار شد .

    وی  تصریح کرد ، هر روز سه  نشست جداگانه با مدیران شهری ، سازندگان خرد و انبوه مسکن و یادآوری مسئولیت اجتماعی شان در ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و دیدار با مردم در مساجد و یا در محلات هدف بصورت چهره به چهره و پاسخ به سوالات و ابهامات شان با حضور یک سفیر از شهر بم که در زمان وقوع زلزله مسئولیت داشته با همراهی یک سفیر از شرکت  از اهم موارد برنامه‌های این پویش بزرگ بود .

    در ادامه اقبال شاکری نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تقدیر از اقدامات  و تلاش های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری از در اولویت بودن تولید مسکن در بافت های فرسوده شهری در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد .

     عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسازی مردمی به دلیل وجود زیرساخت‌ها ، خدمات روبنایی ، زیربنایی و دیگر ظرفیت‌های بالقوه موجود در بافت‌های فرسوده مورد حمایت کامل مجلس شورای اسلامی است ، اظهار کرد : در برخی محلات هدف بازآفرینی شهری در استان تهران  تجربه های موفقی در راستای بهره مندی از ظرفیت های گروه های جهادی متخصص شاهد هستیم .

    رییس فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه‌ریزی لازم در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت این گروه‌ها در محلات برای دیدار چهره به چهره با مردم و ترویج و تبیین همه بسته‌های تشویقی به طور واضح و ساده و اعتمادسازی لازم در مردم  توسط شرکت بازافرینی شهری ایران شد .

    گفتنی است در این نشست در خصوص پروژه‌های بازآفرینی محلات هدف حوزه انتخابیه تهران ، ری و شمیرانات مواردی مطرح که مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی از سوی دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار صادر شد .




    مطالب مرتبط

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : رزمایش جهادی تبیین نوسازی مسکن با رویکرد مردمی‌سازی نوسازی مسکن و تبیین ...

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    نظرات کاربران